סמדר, כמה דברים:
א. אם את מעלה אתר חדש עם התכנים הישנים, נסי לשמור על URL-ים זהים ולא לשנות. שינוי של כל ה-URL-ים באתר ללא הפניות 301 אומר לאבד הרבה אמון מצד גוגל. עם 301 אומר לאבד רק קצת, אבל עדיף להימנע.
ב. אני לא מסכים עם מנשה בנושא ה-friendly URLs. הערך של מילות המפתח ב-URL (לא בשם דומיין!) הוא מזערי, ולא שווה את הטרחה. עדיף להשקיע את הזמן בכתיבת תוכן מאשר ביצירת slugs. מה גם שגוגל מסתדר היום לא רע עם פרמטרים, וכלי ה-URL parameters המשופר מאפשר לאנדקס רק את מה שצריך והרבה יותר נוח מ-robots.txt.
ג. אפשרות שלישית שלא הזכרת, היא להשתמש בפורמט של תיקיות במקום פרמטרים. למשל, במקום:
example.com/?p=123
להשתמש במשהו כמו
example.com/p/123
או במקום:
example.com/?c=3&p=123
להשתמש ב:
example.com/c3/p123
לשיטה הזו יש יתרון כשרוצים להציג לגוגל היררכיה פשוטה של דפי האתר, שתעזור לו גם להבין את חשיבותם. אם כי, את זה אפשר ועדיף להשיג באמצעות מערך הניווט והקישורים הפנימיים וב-xml sitemap.
לעיתים קרובות עדיף להשתמש בברירות המחדל של מערכת ניהול התוכן, למרות שהן מבוססות פרמטרים, במיוחד אם מדובר באתר שהולך להיות גדול.