מסכימה עם החלק הראשון של תשובתו של קודמי. היום בכלל מיותר לחלוטין לכתוב משהו כמילות מפתח בתגית המטא.
מה שכן, לדעתי, אם אין כורח להזכיר מפורשות שמות של מתחרים, אני הייתי ממליצה לא להזכיר אותם בכלל. גם בגלל מנועי החיפוש, אבל בעיקר בגלל הגולשים באתר.
מתי כן הייתי מזכירה שמות מתחרים?
ראשית אם התחרות היא לא תחרות מלאה, ויש ביניכם גם מידה של שיתוף פעולה (ולו אם כזה שבשתיקה), אז למשל הייתי כותבת: "אם לא מצאתם אצלי מה שחפשתם אולי תמצאו זאת אצל ...".
מצב אחר בו כן הייתי מזכירה את המתחרה, זה במקרה שאני עסק קטן יחסית, והמתחרה הוא גדול ומוכר מאוד, ואני יכולה להצביע על יתרונות שלי עליו. אז הייתי כותבת למשל: "בתחום X אני אפילו טוב יותר ממתחרה Y". זה בהחלט יכול לתרום מאוד.
ברור שבמקרה הראשון, של שיתוף פעולה סמוי, הייתי גם מצרפת קישור לאתר של המתחרה, לאחר שתיאמתי אתו שיעשה גם הוא כך עבורי. במקרה השני רק הייתי מזכירה את שם המתחרה, ולא הייתי מוסיפה קישור.