בשונה מאופיר, אני דווקא הייתי הולך על האפשרות הראשונה, כי היא מציגה לגוגל היררכיה ברורה יותר של דפי האתר ומציגה הקשר סמנטי ברור יותר לכל דף.
לדוגמא, אם אתה מוכר מכוניות, אז דפי הקטגוריות יכולים להיות שמות היצרנים ותתי-הקטגוריות שמות הדגמים. באופן טבעי, אתה תקשר מדפי הקטגוריה לתת-קטגוריות ולהפך, וכך קל יהיה לגוגל לשלוף ולהציג דפים שרלוונטיים לשאילתה ו/או שהניווט מהם לדף המתאים לשאילתה של הגולש הוא אינטואיטיבי.
תחשוב על היתרון שטמון בזה ל-complex listings כמו sitelinks או דף תוצאות שבו גוגל מציג 2 או יותר תוצאות מהאתר שלך. יש הרבה אינדיקציות לכך שגוגל מעדיפים מבנה כזה, כולל זה שמאט כץ אמר זאת (כמעט) בפירוש באחד מהסרטונים שלו.
מצד שני, היום גוגל מאד טובים בלהבין את ההיררכיה באמצעות ניתוח של הכותרות, הקישורים הפנימיים וה-xml sitemap, לכן החשיבות של מבנה התיקיות ההיררכי אולי קטנה יותר מבעבר. בסך הכל נכון לומר שעניינים כאלה הם די משניים לעיקר - תוכן טוב, לינקים טבעיים, ממשק אינטואיטיבי, תקינות וביצועים; אלה, פלוס-מינוס, הדברים שגוגל מחפש באתר טוב ופופולרי.