הפוסט אליו הפנה נועם אכן מבהיר את העניין, ותרשה לי להוסיף כמה דברים:
א. אתרים עם שם דומיין זהה לביטוי הראשי שמקדמים, הם בהגדרה אתרים שקיבלו עבודת קידום מהרגע הראשון. זה ברור גם לגוגל ולכן הם נמצאים תחת זכוכית מגדלת.
ב. כשאתה בונה אתר שלם סביב ביטוי אתה לא צריך הרבה לינקים כדי להגיע למקום הראשון וגם לא צריך שהדומיין שלך יהיה זהה לביטוי. זה הרבה פחות חשוב מהתוכן שבדפי האתר. אם הביטוי נמצא ב-title של כל דף, זה משפיע פי כמה מאשר אם הוא נמצא בשם הדומיין אך לא בכותרות.
ג. מסורתית, החשיבות של שימוש במילות מפתח בשם דומיין כמו ב-friendly URLs היא בשביל לינקים ללא טקסט עוגן, שאז בעצם מילות המפתח ב-URL מפצות. ברגע שזה נעשה אופנתי, המון אנשים חשבו שגילו את הסוד הגדול, קנו דומיינים והקימו אתרים.
תכל'ס, אין לך שום דרך לנתח ולקבוע מה בדיוק זה שווה. המדדים של SEOMoz נותנים רק מושג כללי. מה שברור הוא שמדובר רק בסיגנל אחד באלגוריתם ולא מהמרכזיים.