מסכים עם מנשה ונועם וממליץ לצפות בסרטון הזה של מאט כץ
מעבר לזה, לפני שהשאלה שלך קשורה ל-SEO לדעתי היא קשורה לבני אדם ומה שגוגל מנסה לעשות זה לדמות את האופן שבו בני אדם מגיבים.
בעניין הזה אתה יכול ללמוד מפרקטיקות אחרות. בעיתונות המקוונת, למשל, ידיעה הוא לרוב 200-400 מילים, טור דעה 400-800, כתבה קצרה או ידיעה מורכבת 600-800 ומאמרים קצת יותר משמעותיים, כתבות תחקיר וכדומה יכולים להגיע ל-1000 או 1200 מילים. יותר מזה אנשים כמעט לא קוראים.
בעיתונות הנייר (למשל, במוספי סוף שבוע) אפשר למצוא גם מאמרים של 2000 ו-3000 מילים, אבל באינטרנט קשה מאד לקרוא משהו באורך כזה. מה שאפשר ומקובל לעשות הוא לחלק ל-5-10 טקסטים קצרים יותר, ליצור דף ראשי (מין "תוכן עניינים" של המאמר) ולקשר לשני הכיוונים. לטעמי זה פתרון נכון גם מבחינה תוכנית וגם מבחינת SEO.