גוגל הוציאו שני דברים בסמיכות גבוהה יחסית - תגי ה - next/prev ועדכון רעננות. אני חושבת שמעבר למה שמנשה כתב (מספר הקישורים הפנימיים ומרחק מדף הבית) - מיקומו של עמוד תוכן עם מידע על מוצר בקטגוריה עם דפדוף מצביעה גם על ה"רעננות" של העמוד.
שלא כמנהגי, זו לחלוטין ספקולציה, אבל אני מניחה שאם יש לך עמוד על "אייפון 4 בדרך לארץ" שמופיע בעמוד 6 בקטגוריית המוצרים הזו ועמוד על "אייפון 4 למכירה" שמופיע בעמוד 3 בקטגוריית המוצרים - תהיה עדיפות לעמוד "אייפון 4 למכירה" עבור חלק משאילתות החיפוש שקשורות ל"אייפון 4" (גם אם הצפיפות בשניהם על המילים "אייפון 4" זהה ולשניהם מספר שווה של קישורים ומרחקם מעמוד הבית זהה) והוא יזוהה כתוכן "רענן" יותר בין השאר בזכות מיקומו בדפדוף.