שמתי לב. גם לשאלה הזו, כמו למרבית השאלות בתחום קידום האתרים, יכולה להיות תשובה רק בתוצאות של ניסוי מבוקר או תצפית מבוקרת. העובדה שגוגל איננו מציג לנו את הציון ה"אמיתי" על פני רצף ה-PR, אלא רק את המדרגה הלוגריתמית שעליה נמצא הציון, מקשה מאד על ביצוע ניסוי מבוקר ואני משער לכן שאין לאיש, מחוץ לצוות עובדי גוגל, תשובה מוסמכת לשאלתך.
בדיון בפורום אקטיבי-טק בין אורי אברהמי לביני שאלתי על ההשלכות של בסיס גבוה מאד, למשל 1,000, לסולם הלוגריתמי של ה-PR. אני משער שאם הבסיס היה נמוך מאד, למשל 10, היה ניתן לצפות בקפיצה במדרגת ה-PR של הדף המקושר ככל שגוגל מתקדם באינדוקס הדפים הרבים מאד של אתר ששולח קישורים רוחביים מכל דף אל הדף המקושר. או לחילופין, היינו צופים בריבוי דפים מקשרים כאלה אל דפים בעלי PR גבוה ומיעוט דפים מקשרים כאלה אל דפים בעלי PR נמוך.
יתר על כן, היינו גם צופים בדפים פנימיים שה-PR שלהם גבוה משל דף הבית והדפים הפנימיים האחרים בזכות קישורים רוחביים מאתר בעל מספר רב מאד של דפים. האם מישהו נתקל בזה? ואם מישהו נתקל, האם הוא ינדב לך ולי את התשובה?