הזקן העלה נקודה חשובה, ואין ספק ששם נמצא לב העניין - קישורים נועדו שיקליקו עליהם ולכן קישור ששולח תנועה איכותית (על-פי ניתוח של דפוסי הגלישה באתר, לאחר ההקלקה) הוא קישור איכותי. כלומר, בעצם המידע שיש לגוגל על הגולש הספציפי או על קבוצת גולשים, אומר לו דברים שהם לא פחות ואולי יותר חשובים מכל מה ששימש אותו בעבר.
אופרטיבית, זה אומר שכדאי לשאוף ללינקים שבאמת צפויים לשלוח תנועה איכותית - מתוך תוכן שרלוונטי לתחום העיסוק שלנו, באתר עם הרבה תנועה. וכמובן, כדאי לעקוב אחרי התנועה שנשלחה אלינו בפועל, כדי לראות אם הערכנו נכון.
בכל אופן, פרופיל לינקים טבעי תמיד יכלול הרבה סוגים של לינקים ולא רק לינקים איכותיים מאד ששולחים תנועה. כלומר, יש היגיון בכך שבניית הלינקים תהיה אפקטיבית יותר אם יהיה גיוון במקורות, בצורת הקישור, במיקום של הקישור בדף וכו'.
ואני מציע לחשוב על הדברים לא רק בקונטקסט של תנועה. למשל, שאלו את עצמכם האם ומדוע שמישהו יקשר מהפוטר של האתר שלו לאתרים אחרים, ואילו אתרים הם צפויים להיות. לדוגמא, אם יש קישור מהפוטר לאתר של חברת בניית אתרים אז אולי אנחנו יכולים לומר עליו שהוא "נראה טבעי". אבל אם יש קישור פוטר לאתר של שמלות כלה, או לעשרות אתרים בנושאים שונים, ברור לנו שאלו קישורי זבל שנוצרו לצרכי קידום, וגם לגוגל ברור.