השאלה הזו נשאלת מאז שהתחילו להופיע פורטלים ברשת האינטרנט (כ-12 שנים לפחות) ומאחר ואין לה תשובה של כן ולא אני מציע לך לנסות ולטפל בה מתוך חשיבה כמותית.
בוא נניח שהפורטל משקיע בהשגת המקום הראשון בגוגל לביטוי החיפוש הנתון 500 שעות עבודה לחודש (כמעט 3 עובדים במשרה מלאה), ופורטל מתחרה משקיע רק בשני עובדים במשרה מלאה ונאלץ להסתפק במקום השני. "דמי החבר" הם 500 ש"ח לחודש בפורטל הראשון ו-350 ש"ח בפורטל השני.
הופעה בכל אחד מהפורטלים תעמיד אותך, כפי שאתה אכן מבין, בתחרות עם המתחרים שלך בתוך הפורטל, ומאידך יתכן ורובם של מי ששואלים את הביטוי הזה בגוגל יכנסו לאחד הפורטלים או לשניהם ולא תהיה להם סיבה לחזור לדף תוצאות החיפוש של גוגל כדי לבקר את האתרים ה"עצמאיים" המוצגים ממקום 3 והלאה.
כמה יעלה לך להשיג את מקום 1 או 2 בגוגל בעצמך? - לא פחות מהעסקת 2-3 עובדי קידום במשרה מלאה (שלא לדבר על משקל העבודה המצטברת של הפורטלים כי הם הרי התחילו לפנייך). אבל זה לא יבטיח שכמעט כל הגולשים לא ימשיכו לחפש, וכאשר יכנסו לפורטלים לא תהיה להם כבר סיבה לחזור אליך. משמע, מה שאתה מציע צריך להיות מאד אטרקטיבי, בין אם אתה בתוך הפורטלים או מעליהם בתוצאות החיפוש.
לעומת זאת, אם יש לך מידע בדוק על כך ששני הפורטלים משקיעים רק סדרי גודל של 20-30 שעות חודשיות לשמירה על המיקומים העליונים, אין סיבה שלא תנסה לנצח אותם, וליתר ביטחון להיות גם בתוכם באמצעות תשלום דמי החבר.