◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
644 צפיות

למתקדמים: האם גוגל עוקב אחרי הגולשים בתוך האתר שאליו הוא שלח אותם מתוצאות החיפוש?

על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
למתקדמים: האם גוגל עוקב אחרי הגולשים בתוך האתר שאליו הוא שלח אותם מתוצאות החיפוש? מה גוגל כן יודע על התנהגות גולשים באתרים אליו הוא שלח אותם? סביר להניח שרק אם הם חוזרים אליו הוא יודע שהם "פחות נהנו", מה הוא יודע? ואיך?

עובדה מעניינת:
seobythesea במאמר על סייטלינקס מדברים על כך שגוגל בוחר אותם לפי פרמטרים בין היתר כמו "זמן שהייה של גולשים בעמוד", הנה המאמר המלא:
http://www.seobythesea.com/2006/12/googles-listings-of-internal-site-links-for-top-search-results/

מצד שני, הוא אמנם שלח את הגולשים מתוצאות החיפוש אל האתר אך מרגע השליחה כתובת הURL משתנה אל הכתובת שלנו ולכן על פניו לא נראה כי יש לו יכולת למדוד פרמטרים אלה.

אשמח לתשובה רצינית למי שמבין איך הוא עובד בנושא הזה או אפילו לפוסט רציני...
תודה

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני סבור שיש הסכמה כללית שאם הגולש משתמש בדפדפן כרום, או שמותקן אצלו סרגל גוגל או שמותקן גוגל אנליטיקס באתר שאליו הוא נכנס יש לגוגל מידע מלא על פעולותיו. גוגל אפילו הצהירו לפני כמה חודשים שהם פועלים לאיחוד כל המידע שהם אוספים, ויש לזה השלכות כבדות-משקל על אופי עבודת הקידום.

אם הגולש עובר למשל מאתר אחד שמותקן בו אנליטיקס לאתר אחר שמותקן בו אנליטיקס נשמר רצף איסוף המידע.
על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
1. גוגל במפורש אומרים שאינם משתמשים בנתוני האנאליטיקס לצרכי דירוג. נעשו כמה ניסויים בתחום, חלקם טוענים שקיים קשר וחלקם שלא.
2."איחוד כל המידע" זה סביר אך לא משליך על אף פעולה ממשית שתינקט בעתיד.

*אשמח לדעות נוספות....
על ידי <סגן משנה> 1.8k צפיות
הסכמה כללית לגבי הדפדפן וסרגל הכלים יש, על אנליטיקס אין.

גוגל כן שינתה בפברואר את מדניות הפרטיות בכלל השירותים שלה ואמרה בפירוש שמעכשיו יהיה מאגר מידע אחד שמאחד את כל השירותים.

הדעה האישית שלי היא שהמערכת שמאחדת בין כל הנתונים היא גוגל פלוס, אליה גוגל מחברת יותר ויותר שירותים לאורך זמן. בעוד כשנה, יהיו לגוגל מיליארד חשבונות מחוברים לגוגל פלוס וכל המידע שלהם יהיה זמין במערכת אחת.

דבר נוסף, לפני מספר חודשים גוגל הכניסה שינוי לתוצאות החיפוש - כאשר אתה נכנס לתוצאת חיפוש אחת ואז חוזר מיד לתוצאות החיפוש (נטישה), מופיע קישור בתוצאת החיפוש שמאפשר לך לחסום את האתר, תחת ההנחה שאם נטשת אותו הוא לא רלוונטי לך.
כך שבברור יש בגוגל חשיבה על מעבר הגולש בין תוצאות החיפוש לאתר, וחזרה.
על ידי <סגן משנה> 1.9k צפיות
אז יש הסכמה כללית שגוגל משתמשים בנתוני הגולשים רק אם הם באים מסרגל הכלים\דפדפן שלהם, או אם גולש חזר לגוגל מייד לאחר בחירת תוצאה לא רלוונטית עבורו, אלה כל האפשרויות של גוגל?

אם יש למישהו פוסט רציני ומעמיק בנושא התנהגות גולשים אשמח לקבל לינק, תודה
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לא, interspace, ההנחה של גוגל היא שאם נטשת יש הסתברות לא קטנה שלא היית מרוצה. רק אם גם חסמת אתה מאותת לגוגל שבאמת לא היית מרוצה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בענין המעקב של גוגל באנליטיקס אפשר לעשות ניסוי פשוט: להידבק ב-Retargeting של גוגל ולראות האם הוא מציג לך מודעות מכוונות אליך אישית כאשר אינך מחובר לחשבון גוגל ואתה משתמש בדפדפן שאיננו כרום ולא מותקן בו סרגל גוגל.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,131 משתמשים

שאלות קשורות

...