בניגוד לאמונה הרווחת, אין שום דבר שהוא תנאי לכך שדף יוצג במקום הראשון בגוגל, לביטוי התחרותי ביותר, למעט התנאי ההכרחי שלדף יהיה ציון רלוונטיות גבוה מ-0 לאותו הביטוי.
התנאי המספיק כדי להיות מוצג במקום הראשון בגוגל הוא לקבל ציון רלוונטיות משוקלל לאותו הביטוי, שהוא גבוה משל ציוני הרלוונטיות המשוקללים של כל הדפים המתחרים, ולא חשוב על איזה פרמטרים קיבלת אותו.
כך למשל, ראינו בזמנו במקום 6 לביטוי התחרותי למדי [קידום אתרים] אתר בעל דף אחד בלבד, שכל תוכנו שתי המילים "פרסומות יבואו", ללא תג תיאור, ותג כותרת שכולו האות K פעם אחת בלבד. האתר נפל בעקבות מתקפת קישורי ספאם שפגעה גם באתרים רבים אחרים, ולא משום שהוא לא עמד באיזשהו תנאי של גוגל.
המצב הזה אמנם סותר את האינטואיציה של כל מקדם אתרים חובב, וגם של מרבית ה"מקצוענים", אבל הוא המצב הקיים בפועל בתוצאות החיפוש של גוגל, והוא נקודת המוצא לכל שאלה ותשובה בנושאי עבודת הקידום.
סבורני שמדור השאלות והתשובות איננו הבמה הנכונה לדיון בסוגיות העקרוניות של קידום האתרים, אבל כאשר השואל שאל "האם הדבר אכן כך?" לא היה מנוס מלענות תשובה מקצועית מנומקת מדוע לא כך הדבר.