◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.6k צפיות

בנוגע למבנה אתר

על ידי 180 צפיות
אני מעוניין לקדם ביטויי ראשי מתחום הרפואה. לפי מתודות קידום שאני מכיר, יש "לרפד" את הביטוי הראשי בתתי עמודים המכילים את ביטויי הזנב בכדי לאותת לגוגל על סמכותיות ורלוונטיות העמוד (בתוספת קישורים אל העמוד הראשי כמובן), האם הדבר אכן כך? במידה ולא, איך אפשר לקדם ביטויי ראשי וביטויי זנב בצורה נכונה

תודה
על ידי 240 צפיות
בכדי לקדם ביטוי ראשי אתה צריך שהאתר יראה שזהו תחום העיסוק שלו. על מנת לעשות זאת אתה צריך להראות שיש בו עוד תתי-קטגוריות ששייכות לאותו התחום. ובכל קטגוריה יש את המאמרים שקשורים לאותה קטגוריה.  אם לאמר זאת בקיצור- אתה צריך לבנות אתר טוב וגוגל כבר יראה שהוא כזה.
תבנית אתר טובה אתה יכול לראות כאן
http://www.itum.org.il
כמו כן ניתן לבנות את התבנית בצורה "וירטואלית". כלומר, מאמר ראשי על "בשר חזיר" ומאמרים נוספים על כל מיני מזונות שקשורים לבשר חזיר, ואשר מקשרים אליו.

קוראים לזה שיטת "המשולשים" או ה"סילואים".  

http://www.bruceclay.com/newsletter/volume95/seo-friendly-web-development.htm

מאוד מומלץ...

וטיפ חשוב אחרון: זכור שגוגל "חושב" בצורה סמנטית על מילים ועל נושאים. ככה שאתר שמדבר על נושא מסויים, צריך שיהיו בתוכו מילים אחרות לגמרי ששייכות לאותו הנושא.גוגל כבר יודע איזה מילים שייכות לנושא. באתר רציני יהיו מאמרים שלמים על אותן המילים, ולא סתם רשימות מילים או מאמרים שבהם מילת החיפוש הראשית חוזרת ללא הרף.  

בהצלחה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
עברתי על המאמר הזה, ומשום שמדובר בתחום תחרותי (רפואה)  חיפשתי כהרגלי את מספר הפעמים שהמילים "תחרות" או "תחרותיות" מופיעות בו. מצאתי רק פעם אחת אחת:
the key is to be more efficient and more relevant to the search engine spiders than your competition
זו אכן הבעיה עם העצות הסתמיות האחידות שמרבים לתת היום (עד לאחרונה היו אלה עצות סתמיות אחידות על שתילת קישורים): כתוב תוכן טוב, וגוגל יזהה שמדובר בתוכן טוב.

אבל היעד של קידום האתרים איננו לקבל ציון "טוב" בגוגל, אלא לנצח את המתחרים שבצמרת תוצאות החיפוש ולקחת מהם את המקומות שלהם. אם קודם התחרות היתה למי יש יותר קישורים שערך כל אחד מהם זעום, היום בטוחים (במידה רבה של טעות) שהתחרות היא למי יש תוכן יותר טוב, ואם על אותם 5 מקומות עליונים מתחרים 300 מקדמי אתרים שלכולם תוכן טוב, מי יצליח ומי יהיה בין 295 הנכשלים? מי שיש לו תוכן מצויין?

אבל כדי לנצח את בעלי התוכן המצויין ולקחת מהם את מקום 1 צריך להיות יותר מצויין מהמצויינים, ולא רק יותר טוב מהגרועים. איך עושים את זה? אין לכך תשובה בעצות הסתמיות האחידות. גם לא ל- Jessica Lee.
על ידי
לא הבנת כלום ממה שאמרתי. שתהיה לי בריא.
על ידי 180 צפיות
being - תודה לך על התשובה! שאלה נוספת. בוא נניח שביטוי הראש הוא ספות וביטויי הזנב הוא ניקוי ספות. ועבדתי על פי המודל שאתה ממליץ עליו. האם כאשר מישהו מריץ שאילתת "ניקוי ספות" מה הוא יקבל? איזה עמוד?
על ידי
בגדול-  בגלל שהמילה "ניקוי" היא כנראה מילה תחרותית מאוד, מאמר עם כותרת "ניקוי ספות" עלול שלא להגיע אפילו לעמוד הראשון, גם כאשר אתה חזק במילה "ספות". כך ששווה לשקול פתיחת תת-קטגוריה של "ניקוי ספות" ובתוכה מאמרים שונים של שיטות לניקוי ספות. ("ניקוי ספות בשיטת הניקוי היבש", "חומרי ניקוי לספות על בסיס מים", "ניקוי ספות עם חומץ תפוחים טבעי" וכולי..).      העקרון הוא פשוט להיות האתר הכי טוב בנושא "ניקוי ספות". אין מנוס מזה.
מאמר אחד כנראה שלא יקח אותך רחוק, אם כי לא בדקתי כלל את המצב ואת המתחרים בגוגל. מנסיון שלי - זה בערך מה שצריך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אם לא הבנתי משהו, עזור לי להבין.
על ידי
העקרון הוא בערך כמו שאמרת בעצמך: צריך פשוט לבנות אתר הכי טוב בתחום שעליו אתה מתחרה.

אתר מאוד רציני בתחום של "רפואה" למשל, יהיו בו קטגוריות של סוגי רופאים, סוגי תרופות, מילון מונחים ענקי, פורומים, וכדומה. הכל יהיה מחולק למדורים הגיוניים (רפואת שיניים, רפואת רגליים, רפואת גב, ועוד..).  זו הכוונה במאמר הנ"ל. גם מט קטס מגוגל אומר את אותו הדבר בדיוק באחד מהסרטונים שלו, אלא שהוא קורא לזה "משולשים" ובמאמר ההוא קוראים לזה "סילואים".     

בקידום אתרים לא צריך להכנס למלכודת של מציאת טריקים, אלא פשוט לבנות אתר טוב עבור המבקר, כמו שגוגל אומר. החלוקה של האתר לקטגוריות הגיוניות פועלת עבור שני הצדדים והיא פשוט הטובה ביותר עבור המבקר.      בנוסף ראה את מילון מונחים באתר הזה שלי:
http://www.itum.org.il/dictionary.asp
ישנו עמוד נפרד לכל מונח במילון. ככה יותר נוח ויותר נכון, עם תמונה לכל מונח במילון. וככה גם גוגל רואה שאתה לא כותב רק מאמרים עם מילות המפתח המקובלות, כמו עוד איזה "תוכי", אלא שזה אתר שמושקע ממש.

תשקיע את הזמן שלך בבניית אתר אמיתי. איכותי באמת. ורק עבור המבקר. תן למתחרים שלך לבזבז את כל השנים שלהם על טריקים שגוגל ממילא מגלה יותר מאוחר. פתאום תמצא את עצמך מוביל את הנישה ותהיה אלף קילומטר יותר קדימה מהמתחרים שלך.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
being, את זה הבנתי. השאלה הנוגעת לקידום אתרים היא איך אתה מבטיח שאם 300 מקדמי אתרים פועלים בדיוק על פי הדגם שהצעת ומעתיקים את מבנה האתר http://www.itum.org.il/dictionary.asp
razpaz הוא זה שיהיה במקום הראשון ולא במקום 300? בזירה תחרותית אתה לא יכול לסמוך על זה שאתה תהיה היחידי שבונה אתר מושקע היטב וכל שאר מקדמי האתרים ממשיכים עם הטריקים הישנים.
על ידי
Razpaz פשוט צריך לעשות אתר יותר איכותי ובמיוחד יותר מקורי. אין הוקוס פוקוס אחר.  שיפתח למשל סרטונים על ספות, סרטונים שמסבירים איך לנקות ספות, או כל רעיון אחר.    ביננו-  מכיוון שאני איש מקצוע בתחום שלי ולא מקדם-אתרים, הבעיה של מתחרים פחות כואבת לי. מקדמי אתרים מעתיקים אותי על שמאל ועל ימין. לפעמים משכתבים מאמרים שלי עשרות פעמים ומנסים להראות כאילו הם אמיתיים. גוגל עולה עליהם בשניה וחצי בדרך כלל, כי הם לא מקוריים.  ככה שמבחינתי מקדמי אתרים שאינם מבינים בתחום אותו הם מקדמים, אינם באמת מסוגלים לכתוב תוכן מקורי בנושא ולכן הם מהווים עבורי סכנה הרבה פחות כואבת.  (במקרים קיצונים ומאוד נדירים אני נאלץ לשלוח דוח ספאם לגוגל, ככה פעם בשנה בערך, אבל מאז "פנדה" כבר לא).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אתה כותב שהניסיון שלך הוא בלהיות טוב לעומת הגרועים. אבל בזירות תחרותיות, במיוחד בגוגל העולמי באנגלית, התחרות היא מול מי שמצויינים, וביחס אליהם לא די בלהיות "יותר איכותי" מהגרועים. מהי הנוסחא של להיות הכי מצויין מבין המצויינים? הרי אותם אתה חייב לנצח. זאת בעיה מעשית יום-יומית בניהול עבודת קידום אתרים.
על ידי
אין "נוסחא". אתה חייב להיות יותר מקורי ויותר איכותי מהמתחרים שלך על מנת שהמבקר ישאר אצלך יותר זמן ויחזור אליך שוב ושוב.  בקצה הפירמידה, בכל תחום,  אין שום "נוסחא" אלא רק יותר כושר המצאה ויותר מקוריות.    

(היו לי אגב במהלך הדרך מתחרים רציניים ביותר שפשוט נשברו).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
סוף-סוף אנחנו מסכימים: יש נוסחא להשגת המקום הראשון בגוגל,  נגד מתחרים, בביטויי חיפוש תחרותיים (כמו "רפואה") והיא להעסיק את המצויינים שבמצויינים.

מה הטעם, אם כן, להמליץ למישהו להשקיע עבודה רבה מאד בשיפור אתר, שהולך להתמודד בזירה תחרותית, על ידי העתקת טכניקות שדי בהן רק כדי לנצח את הגרועים שבמתחרים, ובלי להזהיר אותי מפני הסבירות הגדולה מאד של כשלון?  

(שלח לי את מס' הטלפון שלך ל-emanuel@tenswebmarketing.com)
על ידי
בתחום כמו רפואה באמת צריך להעסיק את המצויינים. אתה חוטא שוב אל המטרה ומדבר כמו מקדם-אתרים כשאתה אומר "העתקת טכניקות". לא מדובר על "טכניקות" אלא על הדברים הבסיסיים שצריכים להיות בכל אתר.
אצור אתך קשר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
בניגוד לאמונה הרווחת, אין שום דבר שהוא תנאי לכך שדף יוצג במקום הראשון בגוגל, לביטוי התחרותי ביותר, למעט התנאי ההכרחי שלדף יהיה ציון רלוונטיות גבוה מ-0 לאותו הביטוי.

התנאי המספיק כדי להיות מוצג במקום הראשון בגוגל הוא לקבל ציון רלוונטיות משוקלל לאותו הביטוי, שהוא גבוה משל ציוני הרלוונטיות המשוקללים של כל הדפים המתחרים, ולא חשוב על איזה פרמטרים קיבלת אותו.

כך למשל, ראינו בזמנו במקום 6 לביטוי התחרותי למדי [קידום אתרים] אתר בעל דף אחד בלבד, שכל תוכנו שתי המילים "פרסומות יבואו", ללא תג תיאור, ותג כותרת שכולו האות K פעם אחת בלבד. האתר נפל בעקבות מתקפת קישורי ספאם שפגעה גם באתרים רבים אחרים, ולא משום שהוא לא עמד באיזשהו תנאי של גוגל.

המצב הזה אמנם סותר את האינטואיציה של כל מקדם אתרים חובב, וגם של מרבית ה"מקצוענים", אבל הוא המצב הקיים בפועל בתוצאות החיפוש של גוגל, והוא נקודת המוצא לכל שאלה ותשובה בנושאי עבודת הקידום.

סבורני שמדור השאלות והתשובות איננו הבמה הנכונה לדיון בסוגיות העקרוניות של קידום האתרים, אבל כאשר השואל שאל "האם הדבר אכן כך?" לא היה מנוס מלענות תשובה מקצועית מנומקת מדוע לא כך הדבר.
על ידי
נכון מאוד.  באמת ראיתי את זה קורה מספר פעמים. (וזה גם מעצבן אותי אישית).

גוגל מתייחס לאתרים קטנים כאתרים רלוונטים יותר, כאשר האתר עצמו מקודם תחת אותה מילת חיפוש. הוא מסיק מכך שהאתר כולו עוסק רק באותו הנושא ולכן מעמיד אותו כאתר יותר רלוונטי לשאילתה של מילת החיפוש.

זה כמובן "דפקט" באלגוריתם ודופק אתרים אחרים גדולים יותר שיש להם הרבה יותר תוכן רלוונטי למילת החיפוש, אבל שהם מדברים על נושאים אחרים גם כן.

גוגל עושה מעין היררכיה שכזו מזה מספר חודשים, אולי כחלק משדרוג "פנדה". במקום העליון הוא שם אתרים שעמוד הבית שלהם מקודם עם אותה מילת חיפוש. במקום השני בחשיבות הוא ישים קטגוריה או תת-קטגוריה שמקודמת עם אותה מילת חיפוש. במקום השלישי הוא ישים מאמר שזו הכותרת שלו ובמקום הרביעי הוא ישים הודעת פורום למשל, שזו הכותרת שלה.

קפיש ???  זה באמת מעצבן...(!)

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
א. בשנת 2012 אין כבר טעם לאותת משהו לגוגל כדי שיאמין לאיתותים שלך. הוא בודק בעצמו ואם האיתותים שלך לא מתיישבים עם הבדיקות שלו, טוב זה לא יכול להיות.

ב. בביטויי זנב ארוך כולם מתמקדים בביטויים שמיוצגים בכלי של גוגל כבעלי נפח חיפוש טוב עד סביר. יש הגיון לקדם אותם בדפים פנימיים של האתר כדי להפיק עוד כניסות.

ג. יחד עם זאת, הכלל הנפוץ בדבר הגדלת כמות וגיוון התוכן כדי להשיג מבקרים מקידום ביטויי זנב ארוך, הוא כלל שגוי - אתה יכול להשיג בדרך זו יותר מבקרים אבל לא את מקסימום המבקרים ששאלו ביטויי זנב ארוך. כדי להשיג את המקסימום יש לפעול בדרך שונה לחלוטין.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 25/07/12 על ידי razpaz 180 צפיות
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 7/06/17 על ידי הדסה 120 צפיות
...