SEO = Search Engine Optimization
SEM = Search Engine Marketing
אופן השימוש של שני המונחים השתנה במידה רבה במהלך השנים כי הם נכנסו לשימוש לפני שגוגל המציאו את אדוורדס ולפני המצאת פייסבוק. בראשית ימי מנועי החיפוש היה צורך "להסביר" למנועי החיפוש במה האתר עוסק, על ידי כתיבת כותרת, תג תיאור ותג מילות מפתח (SEO - התאמת האתר למנוע החיפוש) אבל לקידום האתר בתוצאות החיפוש נגד מתחרים השתמשו בביטויים כמו website promotion, search engine placement וכו'. SEM היה לכן מונח יותר רחב שכלל למשל פרסום באנרים באתרים אחרים.
עם הזמן, SEM התייחס גם לפרסום באמצעים החדשים - אדוורדס ודומיו, והמדיה החברתית - בעוד ש-SEO התחיל להתייחס גם לקידום האתר נגד מתחרים בתוצאות החיפוש.
לדעתי זהו שימוש גרוע במונח SEO, משום שהתאמת האתר במידה האופטימלית לטכנולוגיה של מנועי החיפוש ולחידושים התדירים בה היא מקצוע טכני מובהק שאין לו כמעט נגיעה לקידום האתר בתוצאות החיפוש, למעט העובדה שגם האופטימיזציה תורמת עד גבול מסויים לציוני הרלוונטיות של הדף.
כך למשל, בחירת ביטויי המפתח שבהם האתר מתמודד נגד מתחרים בתוצאות החיפוש היא עניין להערכת רמת התחרותיות שלהם ביחס למשאבים של בעל האתר, והיא איננה עניין טכני בכלל, מה עוד שמנועי החיפוש יודעים לזהות היטב במה עוסקים דפי האתר.
זהו שימוש גרוע במונח SEO משום שהוא מטעה גם את הצרכנים וגם את העוסקים במקצוע לחשוב שהשגת נצחון על המתחרים הוא עניין טכני גרידא, ולכן לא לוקחים בחשבון שאם 300 עובדי SEO מנסים להשחיל 300 אתרים לתוך 5 תוצאות החיפוש העליונות, שבהן מתבצעות 100% של המכירות, 295 מהם ייכשלו בהכרח. אבל במקצוע טכני אמיתי אין דבר כזה כשלון בהכרח - האם מתקבל על הדעת שכמעט כל המכונאים, החשמלאים או טכנאי המחשבים ייכשלו בהכרח בביצוע עבודתם?