בניגוד למיתוס הנפוץ ולמה שמלמדים בקורסים הבסיסיים, כאשר ביטוי השורש הוא מאד תחרותי גם ביטויי הזנב הארוך מאד תחרותיים. אם ביטוי השורש תחרותי זה משום שיש לו הסטוריה ארוכה, או ארוכה מאד, של תחרות בין מתמודדים מקצועיים רבים. מי שניצח בתחרות על ביטוי השורש היה מעוניין בהחלט לזכות גם בשווקים המיוצגים על ידי ביטויי הזנב הארוך. ומי שנכשל בתחרות על ביטוי השורש, לא נותר לו אלא להתמודד על ביטויי הזנב הארוך.
לעומת זאת, הלקוחות החדשים של כל מקדם אתרים נכנסים למשחק מאוחר מדי, ועם תקציב נמוך מדי, גם עבור ביטויי הזנב הארוך.
הבחירה בין השקעה בקישורים סופר-איכותיים, בניית אתרי תמיכה איכותיים או עבודה על תוכן אתר שימשוך קישורים טבעיים, תלויה יותר מכל בסיכוי הממשי למשוך קישורים טבעיים איכותיים, וזה לא כל כך קל כמו שזה נשמע.