לפי מנועי החיפוש, קישור לגיטימי הוא קישור שיש לו ערך כולשהו לגולש. לכן, קישור שנמצא בחלק התחתון של אתר אינטרנט ליד עשרה קישורים אחרים הוא בדרך כלל לא איכותי. לעומת זאת, קישור מפסקת טקסט בתוך מאמר שמפנה לעמוד רלוונטי למי שקורא את המאמר הוא כנראה איכותי יותר. בכל אופן, התשובה לשאלה היא לא אובייקטיבית.
לגבי איכות האתר עצמו שמשפיעה באופן עקיף על איכות הקישור שיוצא ממנו - אני בדרך כלל בודק את הדירוגים שלו על מילות המפתח ב - TITLE של העמודים.
לגבי הצלחה או כישלון בקידום - לדעתי השאלה אם אתה מודד הצלחה לפי מיקומים של מילות מפתח או לפי התנועה שאתה מביא לאתר. יכול להיות שהמקדם הביא את האתר למיקומים טובים, אבל הם לא מביאים תנועה איכותית לאתר. מצד שני, יכול להיות שהמקדם הגדיל את התנועה לאתר ב - 300%, אבל הגולשים מגיעים לעמודים לא רלוונטיים ויוצאים ממנו (יכול להיות שהאתר עצמו לא בנוי נכון מבחינת חווית השימוש, אבל זו כבר שאלה אחרת).
לסיכום - לדעתי כל אחד מפתח לו סט של פעולות שהוא מבצע וסט של פעולות שהוא מנסה להימנע מהן. מכיוון שקשה למדוד הצלחה של קידום באופן אובייקטיבי , אז קשה לדעת מי מצליח יותר.
לגבי קניית קישורים - בחו"ל לא חסרים אתרים כאלו *בנישות מסוימות* , אבל הרוב קונים דרך שיטוט באתרים שכנראה מכרו קישורים בעבר. בארץ אני לא ממליץ לקנות קישורים בשום מצב מהסיבה הפשוטה שהתחרות כאן לא חזקה עד כדי כך וזה לא שווה את הסיכון. אני אישית לא מאמין בקניית קישורים בשום מצב כי אלו הקישורים הכי פחות איכותיים שיש.