◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
567 צפיות

שביעות רצון?

על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
הדרך היחידה שעולה על דעתי לשער שביעות רצון היא
רק על ידי פעולת המרה, או שאותו גולש חוזר לאתר.
אגב, אם מה שתיארת הוא אכן כך, הרי שכן ישנו ערך במאמרים
ובתגובות פורומים, אולי לא לבניית מערך קישורים, אבל כן לדירוג,
איך הגעתי לזה? גולשים קראו את המאמר ואהבו? ירצו עוד? יקליקו
על הכתובת בחתימה. כך גם לגבי פורומים.
אני תמיד סברתי שדירוג נקבע על ידי תנועת גולשים+כמות הזמן שהם
נשארים באתר. אני טועה?
related to an answer for: הכיצד ניתן למצוא חומר

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
רוב הפרמטרים בכלים האנליטים שגוגל מציעה הם מדדים לשביעות רצון.

אם זה אחוזי נטישה, אורך הביקורים וכו, הם מדד לשביעות רצון הגולשים.

אכן אם סיפקת תוכן בין עם היתר בפורומים או באתרי מאמרים והתוכן בנה לך תנועה הרווחת בשני המקרים גם קיבלת תנועה וגם קישור רלוונטי.
על ידי <סגן משנה> 1.2k צפיות
תודה רבה לכולכם!!!!
אני חש כי קיבלתי את התשובה שחיפשתי.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
בשמחה אנחנו פה בשביל זה:)
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
אוסיף על מה שנאמר שמאתרי "מאמרים" שאיש לא קורא אין בכלל תעבורה של מבקרים ולכן אין גם מי שיאותתו על שביעות רצון.

אינני סבור ששיעור הנטישה מהווה מדד אוניברסלי לגוגל על שביעות רצון - המידע הזה נועד לבעל האתר ולא לגוגל. יתכן בהחלט שכמעט כל המבקרים בדף מסויים באתר של, למשל, המוסד לביטוח לאומי, נכנסים לשם כדי לברר את שעות הפתיחה של הסניף ויוצאים אחרי שתי שניות שבעי רצון בהחלט. אין טעם ללכוד את המבקרים בכך שמחביאים את המידע הזה בין אלפי מילים או מציגים בדף סרטון יוטיוב.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הכוונה הייתה כמובן לכלל המדדים בכלים האנליטים ללא כמובן התמקדות באחוזי נטישה.
שכן דף שתופס את הגולש זמן ארוך אבל ממנו הגולש עובר לדף אחר איננו אומר שהגולש איננו שבע רצון מהאתר.

כמובן התשובה מבוססת על ניסוי שנעשה בתחום הקידום אתרים ובצורה וודאית הציג שנתונים אנליטים משפיעים על על דירוגי האתר, אפילו כש 90% מהקישורים נראים מלאכותיים.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. הכלל שלי הוא להתעלם לחלוטין מדיווח על תוצאות ניסויים מהסוג הזה. קודם כל משום שאם מבקשים לקרוא את מהלך הניסוי מגלים כמעט תמיד שהמתודולוגיה שלו היתה לקויה עד להחריד ושהסקת המסקנות לא מתיישבת עם כללי הלוגיקה הבסיסית. ושנית, משום שלא מדובר בחוקי טבע נצחיים אלא בהחלטות שרירותיות של הנהלת גוגל שעלולות להתהפך למחרת הניסוי.

ב. בעית ההבחנה בין אתר לדפי האתר עולה ומפתיעה כל פעם בהקשר אחר. בתוצאות החיפוש של גוגל מוצגים דפים מתוך אתרים ולא אתרים (ויש גם יוצאים מהכלל). סבורני שגם איתותי שביעות הרצון מתייחסים קודם כל לדף המקושר (למשל דף בויקיפדיה על ערך מסויים) וניתוח שביעות הרצון מהאתר כולו (אם המבקר עבר לדפים נוספים) זוכה לניתוח הרבה יותר מורכב מידי גוגל והרבה יותר קשה להבנה מצדנו.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

לא נמצאו שאלות קשורות

...