"תמיד היו" זה נכון, אבל מדוע אתה סבור שגם "תמיד יהיו"?
אתה מתעלם מהעובדה שבמאי או יוני 2013 גוגל החליפו את ההנחיה לבעלי\מנהלי אתרים מה עליהם לבצע כדי לקדם את האתר בתוצאות החיפוש, והסירו את ההנחיה שאמרה שצריך לבנות אתר איכותי שאתרים איכותיים אחרים יקשרו אליו. אם כי בדפי הנחיות האיכות של גוגל עדיין מזכירים קישורים, זה אף פעם לא בהקשר שזה עוד תורם משהו לקידום. נוסף על כך, איך "הניסיון והחשיבה" תורמים לך "לגרום למשתמשים לרצות (!) להשתמש באתר [יותר מאשר בתוצאות החיפוש המתחרות] ולשתף אותו", כפי שמורה עכשיו ההנחיה החדשה?
ההסבר שנתתי פה לאמירות הסותרות כביכול של אנשי גוגל בעניין הקישורים, הוא שגוגל מחליף את שיטת דירוג תוצאות החיפוש בהדרגה (!), בכל פעם על קבוצה נוספת של ביטויי חיפוש (כמו שהוא נוהג ב"פנדה" ו"פינגווין"), והוא לא מחליף את השיטה אם בדק ומצא שבמקום תוצאות החיפוש שבצמרת יעלו תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות. אם אתה עובד רק על ביטויי חיפוש שבהם השיטה עוד לא הוחלפה (כמו חלק גדול מהביטויים בעברית) תרגיש שהקישורים הועילו לך. אבל לא תוכל לוודא זאת, כי זה גם אומר שלא היו לך מתחרים ראויים.
אני נוהג לזלזל לחלוטין ב"ניסויים" בתחום קידום האתרים שמנסים ללמוד משהו מהשינויים במיקומים, בהעדר גישה לציוני הרלוונטיות עצמם. האתר שלך יכול לעלות במיקום למרות שירד בציון, רק משום שמי שהוצג מעלייך ירד עוד יותר, ולהפך. במילים אחרות, בשנת 2015, אתה לא יכול לוודא שבנית "קישור איכותי" כי אין לך גישה לגודל השינוי בציוני הרלוונטיות של הדף, ואתה לא יודע לכן גם אם הוא היה אפס או שלילי. כל "ההגדרות" של מקדמי האתרים ל"קישור איכותי" הם המצאה שמבוססת על משאלות לב. המדד השימושי היחיד הוא שיעור השימוש בקישור ורמת שביעות הרצון היחסית ממה שהמשתמשים בו מצאו בקצה השני.