קישורים מאינדקסים כמעט לא משפיעים ומספר גדול של קישורים כאלה עלול אפילו להזיק. בהתייחסויות רשמיות גוגל ממליצה לרשום את האתר לאינדקסים ורטיקליים (לדוגמא, אינדקסי תיירות אם האתר שלך הוא אתר תיירות), אבל כמו שאמר Jaxx - אם קישור לא מייצר תנועה בפועל זה כבר מעמיד את חשיבותו והרלוונטיות שלו בספק.
בשורה התחתונה: עשה את זה בהיקף מצומצם ותתמקד באינדקסים איכותיים בלבד, לא באתרי זבל שנוצרו רק בשביל קידום.
החלפות קישורים הן פרקטיקה נפסדת, בדרך-כלל, אבל השאלה הנכונה היא לא איך הלינק הושג אלא האם הוא לינק איכותי או לא. לינק מתוכן רלוונטי באתר רלוונטי ששולח תנועה הוא לינק איכותי. אם מדובר באתר קיקיוני ובלינק שלעולם לא יקליקו עליו, אז הוא עלול להזיק יותר מאשר להועיל.
ובכל מקרה, לא כדאי "לספר אותה בדיחה פעמיים". אם רוב הלינקים שלך מושגים באותה צורה ומקיימים דפוס חוזר שגוגל יכול לזהות, אתה תיתפס ותחטוף. הדגש הוא על גיוון, גם בשיטות וגם בסוג ובצורה של הלינקים. הכי טוב, כמובן, לבנות לינקים בצורה טבעית במקום לנסות לזייף טבעיות.