העובדה שבאתרי מאמרים מספר הקישורים היוצאים הוא עצום ומספר הקישורים הנכנסים הוא אפסי, היתה נכונה גם לפני "פנדה" ולא מסבירה את צניחת ה-PR, אלא אם מקבלים את ההשערה שה-PR איננו מודד יותר את מה שמדד לפני 10 שנים. אז או שהוא לא מודד יותר כלום וגוגל סתם משחקים איתו, או שהוא מודד עכשיו היבטים אחרים של איכות הדף, שאינם קשורים יותר בקישורים, ואיכות זו צנחה מאד בשינוי האלגוריתם "פנדה" כי גוגל החליט לפגוע במה שהוא מכנה "חוות תוכן" (link farms). גם ההשערה הזו בעייתית כי היא מעוררת את השאלה מה העניק עד "פנדה" איכות גבוהה לדפי הבית של אתרי המאמרים (אני משער שהיה להם בדרך כלל PR גבוה משל שאר דפי האתר).
מאחר ולשאלות הללו אין תשובה, עד שגוגל יואילו לחשוף אותה, ומפרסמי המאמרים מתרשמים מה-PR בלי להבין מה הוא, אני מציע לך להתמקד בשאלה מהי התועלת שציפית להפיק מאתר המאמרים ואיך ניתן להפיק את אותה התועלת ויותר בדרך אחרת, ללא פרסום מאמרים.