אני יתחיל מהסוף, חיפוש ה link: סורס על ידי גוגל בצורה קיצונית לפני מספר שנים כבר. הוא לא היחיד גם yahoo,bing וכו'.
היום הם נותנים את המידע באמת רק לבעל האתר תחת ה webmaster tools וגם שם לא בטוח שאת כולו.
המקור היחיד לקבל מידע טוב על קישורים הוא דרך כלים חיצוניים seomoz וmajestic seo (האחרון גדול יותר)
אך אם זאת אין שום אפשרות אמיתית היום לדעת האם גוגל עצמם כבר מצאו קישור מסויים וספרו אותו.
לגבי פוניקוד או לא, אל תשבור את הראש גוגל כבר מכירים את הנושא ומטפלים בו טוב לפחות להבנה הפנימית של הסיפור.
אם תכפיל קישור עם ובלי פוניקוד זה שני קישורים זהים בלי שום משמעות נוספת.
כעיקרון כלל האצבע לגבי הקישורים האלו למרות שלא בכל מקום ניתן ליישם כיעות זה שהטקסט אמור להיות בעברית והקישור הטכני אמור להיות מקודד כאילו:
<a href="http://xn--xasdqwe">בדיקה.com</a>
אם זה מסדר לך בראש.
או בקישור קישור אמיתי הוא המקודד.
והטקסט שמתאר אותו בעברית.
אופיר פטרושקה,
SEM Monitor - ארגז הכלים למשווק באינטרנט
http://semmonitor.com