תאג הטיטל - כותרת הוא תאור של העמוד ולא חלק מהטקסט
הוא נראה קח בקוד:
<title>טיפול רגשי למבוגרים | יואב ניומן</title>
המטרה שלו להסביר מה זה העמוד הזה.
הוא מופיע בתוצאות של גוגל בדרך כלל כמו שהוא בזמן שהם מציגים את העמוד שלך ולכן הם חשובים מעוד.
בנוסף הוא מופיע בדפדפן למעלה ומתאר את העמוד שהחלון הזה נמצא בו כרגע.
לרוב זה גם ישמש לשם קישור אם מישהו שומר את העמוד הזה במועדפים שלו.
תאג H1 הוא למעשה אחד מסדרה של תאגים
H1,H2,H3,H4,H5
התאגים האלה התפקיד שלהם היה להגדיר היררכיה, כמו במסמך שיש כותרת, כותרת משנה וכו' או באינדקס שיכל להיראות ככה:
* קידום אתרים
** קידום אתרים אורגני
*** קידום אתרים אורגני בעברית.
אלה רמות/היררכיה של התוכן בתוך העמוד.
לזה נועדו התאגים הללו, המוכר ביניהם הוא הראשי הראשון h1 והפך להמלצה אוטומטית אצל מקדמים שהוא חייב להיות.
לרוב במערכות CMS למיניהם כמו וורדפרס הוא מסומן אוטומטית על שם הכתבה/עמוד הנוכחי.
(לרוב הtitle בCMS מסומן אוטומטית כשם אתר, דיפון כלשהו ושם הכתבה/עמוד)
הבעיה עם התאגים הנוספים ושגיאות פופלאריות נובאות מעיצוב אוטומטי שהדפדפנים בחרו בו כדי להראות את השוני בין הכותרות בגודל הפונט וקישוטים.
H5 בברת מחדל נראה פצפון יותר מטקסט רגיל למשל.
כך שלרוב כדי להשתמש בכולם יש צורך שהעיצוב ידאג שהם יראו טוב.
שימוש יפה בתאגים השונים גם לצורך הסברת מבנה התוכן לגוגל (לצורך העניין) וגם שימוש לעיצוב ולגולשים אפשר לראות כאן עם הסבר קטן
http://www.tylercruz.com/blog-updates-august-2011/
הוא יצר תת כותרות מעוצבות בh4 שכבר יוצרות את הקו התחתון וכך זה גם הגיוני וגם נוח ומשתמש את כל הצדדים.
אני יגיד שרוב אנשים מאוד מקפידים על H1
חלק מסויים על כמה h2 תחתיו
והרוב לא משתמשים בשאר.
אופיר פטרושקה,
SEM Monitor - ארגז הכלים למשווק באינטרנט
http://semmonitor.co.il