א. אני לא אומר "SEO IS DEAD" כי המושג SEO הוא מעורפל. זו הסיבה שאני מקפיד להבחין בין "טכנאות אתרים" (טיפול בתקינות הקוד והמבנה ותיקון תקלות), שהיא למעשה חלק ממקצוע בניית האתרים (ולהערכתי גם תחזור אליו) לבין "קידום אתרים נגד מתחרים בתוצאות החיפוש האורגניות". אלה שני מקצועות שונים, שאפילו דורשים כישוריים אישיים הפוכים ו-mutually exclusive.
ב. העובדה המצערת שמכשירים עובדים לעסוק בשני המקצועות הללו יחד, דוחף את העובדים לחשוב בטעות שקידום אתרים נגד מתחרים הוא עניין טכני טהור, עבודה של ביצוע פעולות על פי צ'קליסט נתון מראש, ולא עבודה של קבלת החלטות בתנאים של אי-וודאות קיצונית.
ג. האוריינטציה הטכנית גרמה למקדמי האתרים להעדיף שיטות עבודה טכניות, שמייצרות קישורים במספר עצום כי "גוגל אוהב את זה". עכשיו, כאשר גוגל מעניש אתרים בשל ריבוי הקישורים הללו, יש מקדמי אתרים מודאגים ששואלים מה כתוב בצ'קליסט שאמור להחליף את הצ'קליסט שהפך לשגוי. אבל הרוב הגדול ממשיך להחליף קישורים, לפזר קישורים בסיטונות מהחתימה בבלוגים ופורומים, לייצר אתרי לווין, לעטוף קישורים בטקסט "רלוונטי" של 300 מילים ולהציב אותם באתרי "מאמרים" שאיש לא קורא, ולהוציא קישורים מ"פוסט אורח" מתוך הבנה לקויה של הוידאו של מאט קאטס.
ד. מה שמת, כי גוגל הוא שאומר שזה מת, הוא עבודת ייצור הקישורים המלאכותיים שנועדה לגבור על המתחרים, ומה שדרוש מעכשיו לא מצריך כלל את הכישורים של יצרני הקישורים בסיטונות.
ה. העובדה ש-95% ממקדמי האתרים מעדיפים להאמין אחרת איננה מרשימה אותי. לפני שנים אחדות בעלי מיליוני חנויות לפיתוח תמונות מסרט צילום בתוך שעה, שכל אחד השקיע מיליונים בציוד המשוכלל, לא רצו להאמין שהצורך בשרות שלהם יעלם בתוך שנה.