הבעיה עם המדריך הזה, למרות שהוא נכתב על ידי אנשי גוגל, היא שהוא מלמד מה לעשות כדי לרצות את האלגוריתם של גוגל, אבל הוא לא מלמד מה לעשות כדי לנצח את המתחרים שגם הם עושים את כל מה שכתוב במדריך כדי לרצות את גוגל. ההבדל הזה הוא הלוז של מקצוע קידום האתרים, ורק מקדמי האתרים המתחילים משלים את עצמם שאפשר להתעלם מהמתחרים.
ולראיה: האתר k.co.il שהיה תקופה ארוכה במקומות 6-7 לביטוי התחרותי [קידום אתרים] למרות שכל מה שתמצא בו הפוך למה שהמדריך של גוגל מורה לעשות, עד שהותקף גם הוא במתקפת קישורי ספאם שהפילה טובים ורבים.