התכוונתי ל"ודאי שכן" ברמת הדף (אני רואה שגם אני התנסחתי גרוע).
הביטויים "מועיל לקידום" או "פוגע בקידום" באים להחליף, ללא הצלחה יתרה, את הניסוח המדוייק והחד-משמעי: "משפר את ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי החיפוש הנתון" (או גורע מהציון), כי ה-א'-ב' של קידום אתרים הוא שמנוע החיפוש מסדר את תוצאות החיפוש (שהן תמיד דפים מתוך אתרים) על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שלהן. פעולה ש"עוזרת לקידום" היא פעולה שמשפרת את הציון (אבל לא משפרת בהכרח גם את המיקום, כי יתכן שתוצאות החיפוש המתחרות שיפרו בינתיים עוד יותר את ציוניהן).
מכל מקום, אתה שואל בעצם האם שיפור הציון לביטוי חיפוש נתון באחד מדפי האתר, יגרע מהציון לביטוי חיפוש אחר של דף אחר באתר. יש אינספור מכשולים העומדים בפני היכולת לספק תשובה מוסמכת לשאלה הזו. אחד מהם הוא שאין כל דרך מלבד ביצוע ניסוי מבוקר, אבל ביצוע הניסוי איננו אפשרי, כי אין לאיש גישה לציוני הרלוונטיות של הדפים שעליהם מתבצע הניסוי, כל אחד לביטוי חיפוש שונה. מכשול נוסף הוא הידע הזעום אודות פרמטרים אחרים שמייצגים את יחסי הגומלין שבין דפי האתר, ובמיוחד בין דף הבית לשאר הדפים.