את הביטוי הזה שמעתי לראשונה מפי ניר שי, בכנס מקדמי אתרים לפני כשלוש שנים. כך הוא תיאר את העיסוק שהוא התמחה בו. אני נוהג לדבר על "טכנאי אתרים" באופן שכולל את העיסוק הזה, ולגמרי לא מתוך זלזול חלילה.
אני רואה שמנשה אברמוב, שהוא בעיניי "טכנאי אתרים" מוכשר במיוחד, נוקט בזהירות הראויה ומפנה אותך למומחים ל"שימושיות האתר" (כיום קוראים לזה שיפור "חווית המשתמש"). מומחי שימושיות פגשתי עוד לפני 10 שנים, אבל אז הם התעסקו בעיקר בשיפור ביצועי המבקרים בתוך הדף וכמעט ולא ביצירת מבנה הייררכי מיטבי של דפי האתר, כפי שאתה שואל.
קח בחשבון שאין דבר כזה "מבנה הייררכי מיטבי" שמתאים לכל אתר ואתר, והיה מאפשר לחקור דוגמא אחת ולהעתיקה. כי אם היה, זה גם היה מקצוע שניתן ללמוד בתוך כמה שעות. אותו דבר לגבי "שימושיות האתר" - כי ההתנהגות וההעדפות של אוכלוסיית המבקרים באתר אחד שונות מאד מאלה של אוכלוסיית המבקרים באתר אחר. כך שאל תצפה לכמה "טיפים" שניתן ליישם מיד בתהליך בניית האתר הזה, אלא לצורך להעסיק מומחה בעל ידע וניסיון רב-ערך, שחייב להשקיע שעות רבות של עבודה ממשית (!) בפתרון הבעיות הספציפיות של האתר שלך, ואם הוא נותן לך כמה טיפים, זה כדי לנער אותך מעליו, או משום שנתקלת במישהו שרק מתחזה למומחה.