◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+3
840 צפיות

האם התוכן במטא תג משפיע על גוגל?

על ידי 150 צפיות
נערך על ידי
האם גוגל "קורא" ומתחשב  במה שכתוב במטא תג לגבי תוכן האתר או שהוא מתעלם מזה?

3 Answers

קולות
–2
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
זה תלוי איזה טאג, הTITLE הוא חשוב, וגוגל בהחלט מתייחס אליו....
לתיאור ומילות מפתח (meta description - meta keywords) אין באמת השפעה על המיקומים של האתר במנוע, אבל הרבה פעמים גוגל משתמשים בdescription בתור התיאור לאתר בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת, ככה שזה בהחלט משפיע על הגולש אם להיכנס לאתר שלך או לאתר של המתחרה...

אבל אם זה משפיע על המיקומים? לא, חוץ מהtitle הטאגים האחרים לא משפיעים.
על ידי
רועי, האם עשית ניסוי לראות האם ביטוי חיפוש (נדיר) שנמצא רק בתג התיאור, לא בתגים האחרים, לא בטקסט ולא בקישורים הנכנסים יגרום לדף להופיע בתוצאות החיפוש לאותו ביטוי?
על ידי <סגן> 4.3k צפיות
אתה יודע מה, יש בזה משהו.. בהחלט הגזמתי כשאמרתי שהוא לא משפיע בכלל.. כוונתי הייתה שההשפעה שלו קטנה מאוד, ולרוב בביטויים עם טיפה נפח לא רואים בכלל השפעה (ולזה כן עשיתי ניסויים).
גם אני משתמש במילות מפתח בתוך תגי המטה, מהסיבה הברורה שזה לא מזיק.
על ידי
איך אתה יודע שההשפעה של המצאות ביטוי השאלה בתג התיאור על ציון הרלוונטיות של הדף לאותו ביטוי היא דווקא קטנה מאד לעומת המצאות ביטוי החיפוש בתג הכותרת מצד אחד, ובטקסט הדף מצד שני? ולמה זה קשור בכלל בנפח החיפוש של אותו ביטוי?
על ידי <רב סרן> 10.5k צפיות
ל - Meta Description יש בפירוש חשיבות, בפרט כאשר מדובר בעמודים בהם הצפיפות עבור ביטוי המטרה בתוכן נמוכה יחסית. לגבי Meta Keywords - גוגל הודיעו רשמית כי הם מתעלמים מתג המטא הזה, אך מומלץ להשתמש גם בו, לטובת מנועי חיפוש אחרים (גם אם הווליום זניח, זו ממש שניה של עבודה).
על ידי
יולי, את הטענה שתג התיאור הפך לזניח שמעתי היום גם מזיו גולדווסר בפורום שלו. מה מקור הסברה הזו? פיספסתי משהו שהתפרסם לאחרונה?
על ידי
לא יודעת מה פספסנו, אני נוטה להתעדכן בתדירות סבירה :)

בכל מקרה, על בסיס ניסיון - יש עמודים עם נוכחות בביטויים לא תחרותיים, כאשר המקום היחיד בו מוזכר הביטוי הוא ה - Meta Description.

זה כמובן לא מספיק לביטויים תחרותיים ומאידך - במקומות בהם הביטוי מופיע ב - Title ובתוכן העמוד סביר להניח שלא נמות מהיעדר תיאור.

בנוסף, אם מדובר בתג כל כך זניח ולא חשוב, מדוע יש אליו התייחסות ב - Google Webmaster Tools? האם אתה חושב שהגיוני שגוגל יתייחסו ב'זלזול' לתג שמשמש אותם במרבית הסניפטים ותוכנו מופיע לעיני גולשים בעמוד התוצאות?

בברכת סופ"ש קריר ונעים,
יולי
על ידי
נכון מאד. כבר חששתי שמאט קאטס הכריז על ביטול תג התיאור.
קולות
+1
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
מה שחשוב מהמטא לקידום הוא תג התיאור, הוא חשוב מאוד. גם מבחינת קידום, וגם מבחינת שזה מה שמפופיע אחר כך בדף התוצאות בגוגל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תוכן תג התיאור לא בהכרח מופיע באותו קטע טקסט בדף תוצאות החיפוש - לפעמים גוגל בוחר לשים שם קטע מטקסט הדף שבו מופיע ביטוי החיפוש, גם אם ביטוי החיפוש מופיע בתג התיאור, ולפעמים הוא שם שם את התיאור המוצג באינקס DMOZ.
קולות
+1
על ידי 390 צפיות
כן,
אפילו יש חשיבות גדולה לטאג ה title (אלא אם לא הופכים אותו לספאם ואז הוא פשוט מזיק לאתר, ואולי עדיף במקרה כזה לא להכניס אותו בכלל)

טג תיאור הדף הוא גם יכול לתרום רבות אם הוא כתוב באופן איכותי, אם לא אז גוגל לוקח את התיאור מהטקסט עצמו.

לטאג מילות המפתח הוא לא מתייחס אם מכניסים 50 מילות מפתח כי אז הוא מתייחס לזה כאל ספאם,  מצד שני אני חושב שאם מכניסים מספר ביטויים הגיוני הוא כן מתייחס.

אנחנו צריכים לזכור שגוגל אוהב אתרים אקדמאים וכאשר מדובר באתרים אלה בד"כ בגלל שהם לא מבינים מספיק את התחום הזה הם מייחסים חשיבות גבוה בעיקר למטאטאגים ולתוכן האתר ולמרות שהם פחות טובים בפרמטרים אחרים עדיין גוגל קורא אותם ומדרג אותם ראשונים וכן משתמש בתיאורים שלהם.

לסיכום, הוא כן מתייחס למטאטאגים השונים, כל עוד הם הגיונים...

אבל זה ברור שזה לא מספיק לתחרות מול אתרים מקודמים ויש עוד מאות פרמטרים שצריך לקחת בחשבון...

דבר אחד בולט במיוחד, זה העובדה שככל שעובר זמן הוא מתחיל לייחס חשיבות לפרמטרים יותר מסובכים כמו זמן טעינה, יחס טקסט קוד לעומת מה שהיה בעבר שהוא התייחס לטאגים האלה כאל משהו מאוד סמכותי...

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,128 משתמשים

שאלות קשורות

...