לא סביר להניח ששיפור העיצוב היא הסיבה לנפילה במיקומים, אלא אם תוך כדי כך שיבשת את הקוד או המבנה של האתר, באופן שמקשה על הזחלן של גוגל לאנדקס אותו כמו קודם.
הרבה יותר סביר להניח שהאתרים שבהם אתה מתחרה על מקום בצמרת עשו עבודת קידום טובה יותר, ו\או יותר מותאמת לשינויים שגוגל מחולל מזה שנתיים. כך למשל, אפשר שערך הקישורים הנכנסים ש"בנית" ירד משמעותית, בשל נפילה חדה בציוני הרלוונטיות של חלק מהאתרים המקשרים אלייך.
"החלפת הקישורים" שאתה מתכנן תביא לך תועלת, רק אם תזרום דרכם תנועת מבקרים יפה, והם גם יאותתו לגוגל, באמצעות עשרות טיפוסי איתותים סמויים, שהם מאד שבעי רצון ממה שמצאו באתר שלך, בהשוואה לביקוריהם באתרים המתחרים. גם ההוספה המדורגת של תוכן חדש תועיל, רק אם המבקרים יאהבו אותו במיוחד. אחרת כל הפעולות שאתה מתכנן יפילו עוד יותר את המיקומים.