אין לי כל עניין להסתפק במתן תשובות ישירות לשואלים. הידע שלי, הכשרון שלי, הניסיון שלי והמעמד המקצועי שלי עושים אותי מתאים במיוחד להרחיב את הידע (!) של כלל קוראי מדור השאלות והתשובות. אחרת אפשר היה לנהל את המדור הזה במיילים.
כך למשל הטענה "בתהליך בחירת מילות המפתח מבצעים הערכת תחרות ובעצם יודעים מי הם המתחרים הראויים" היא טענה שגויה ונפוצה מאד, ויש מקום להראות זאת בכל הזדמנות:
א. נתוני רמת התחרותיות (10 מדרגות, ולא ברור אם זה סולם עשרוני או לוגריתמי) מייצגים את רמת התחרותיות ב-Adwords ולא בתוצאות החיפוש האורגניות. יש מגוון רחב של ביטויי חיפוש (שמייצגים למשל עמדות פוליטיות, אידאולוגיות, דתיות, תרבותיות, אמנותיות וכו' - ראה למשל
http://www.google.com/webhp?sourceid=navclient&ie=UTF-8&gl=US&pws=0#gl=US&nfpr=1&pws=0&q=koran+war ב-google.com) שבהם סביר שקיימת רמת תחרותיות גבוהה ביותר בתוצאות החיפוש האורגניות ו-0 תחרותיות ב-Adwords.
ב. רמת התחרותיות נקבעת על ידי ציוני הרלוונטיות המשוקללים לביטוי החיפוש הנתון של תוצאות החיפוש שיהיו במיקום היעד (למשל 1 אם זה מה שאתה רוצה להשיג) כאשר תפיל את המתחרה שיהיה שם באותו יום, ביחס (!) לציון הרלוונטיות של תוצאת החיפוש שאתה מקדם, ביום שבו אתה מנסה להעריך את רמת התחרותיות. אבל מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, וגם אין להם גבול עליון, אין לך כל דרך או כלי שימושי להעריך את פער הציונים = רמת התחרותיות. נוסף על כך, פער הציונים בין כל שתי תוצאות חיפוש סמוכות איננו זהה - בין מס' 1 ל-2 הוא יכול להיות 18,987 נקודות, או 1 נקודה, או 0 נקודות.
ג. מאחר וציוני הרלוונטיות סמויים, מקדם האתרים איננו יכול לדעת האם תוצאת חיפוש מס' 1 (או 2 או 3) נמצאת שם משום שהיא היתה מצוינת וטובה מכל האחרות או משום שהיתה גרועה, אבל הכי פחות גרועה מכולן.
ד. פחחות רכב אפשר אולי ללמוד לבד כי אתר רואה בעין מה דורש תיקון והאם התיקון הצליח. בקידום אתרים מרבית המידע הנחוץ להסקת מסקנות נכונות (כ-95%) חסום בפנייך. מצפיה בשינוי במיקומים אינך יודע האם עלית למרות ירידה בציון או שירדת למרות עליה בציון.
אם כל זה היה ידוע לך מלימוד עצמי ומהתנסות בקידום אתרים לבד - יופי. אבל אז לא היית טוען ש"בתהליך בחירת מילות המפתח מבצעים הערכת תחרות ובעצם יודעים מי הם המתחרים הראויים".