אם היתה לך גישה לציון הרלוונטיות (המשוקלל לביטוי חיפוש נתון) של דף באתר שאתה עובד אליו היית יכול לחפש קורלציות בין הפעולות שאתה עושה לבין כיוון השינוי בציון (עליה או גריעה) וגודל השינוי. אם היית יכול לאתר פעולות בודדות של המתחרים, והיית יכול לצפות בציון שלהם ובשינויים בו, היית יכול ללמוד גם מאתרי המתחרים.
אבל, למרבה הצער, הנהלת גוגל חוסמת כל גישה לציוני הרלוונטיות, ולכן, אינך יודע האם עליה במיקום נגרמה על ידי עליה בציון, מעל לציוני תוצאות החיפוש שהיו מעלייך. אתה גם לא יודע האם ירידה במיקום קרתה למרות (!) עליה בציון, רק כי מי שהיו מתחתייך העלו את הציון שלהם עוד יותר ממך.
אתה גם לא יכול להשוות את נתוני הדף שלך עם נתוני הדפים המתחרים. בזמנו דיברו על כך שגוגל משקלל את ציוני 200 פרמטרים בעוד שרק כ-35 הם פרמטרים גלויים (משמע, קיומם ידוע, אבל לא הציון בדף זה או אחר) וכל השאר סמויים. קידום אתרים זה עבודה בתנאי אי-ודאות קיצונית. אין לך, ולכל קהיליית מקדמי האתרים, דרך לחקור את מה שאתה מבקש, ומי שסבור אחרת פשוט מפנטז.