◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
982 צפיות

יצירת גלגל קישורים

על ידי 330 צפיות
קראתי את הכתבה על גלגל הקישורים, אבל שאלתי היא איך אני אמור לעשות את הגלגל אם יש לי רק דומיין אחד ? האם מאתרי מאמרים ?

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
נראה שהשתכנעת בלי לקרוא את ההסתייגויות. חשוב:

א. יש לך 10 מיכלי מים מלאים, בתחתית כל אחד מהם ברז פתוח אל משפך רחב מאד, ומתחתיו מיכל תחתון גדול. עוצמת הזרימה דרך המשפך היא 10 ליטר לשניה.

ב. אם תסגור את כל הברזים פרט לאחד ותחבר צינורות בין המיכלים, האם עוצמת הזרימה אל המיכל התחתון תגבר?

ג1. אם בנוסף לכך (מקרה ב'), גם תפתח עכשיו את כל הברזים אל המיכל התחתון (גלגל קישורים) האם עוצמת הזרימה אל המיכל התחתון תגבר (בהשוואה למקרה א')?

ג2. אם אתה סבור שכן, תסביר מאיפה באה תוספת המים הכללית במערכת, האמורה להגביר את עוצמת הזרימה במשפך.
על ידי
אהבתי מאוד את התיאור.
למעשה, אני מבין מדבריך שאין כל רלבנטיות ליצירת גלגלי קישור.
אלא, די בקישור מכתבות ודפים שונים אל העמוד הראשי.
אני טועה?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני לא אומר פה אמירה פוזיטיבית. אני טוען שאין הגיון לגלגל קישורים, למרות שהבסיס לרעיון הזה הוא כביכול הגיוני ולא מתחום תוצאותיו של ניסוי מבוקר.

אם ניסוי מבוקר יראה שיש עדיפות מכרעת לגלגל קישורים, סימן שגוגל בחר כך, מסיבות השמורות איתו, והוא אומר "במים זה אחרת, אבל בקישורים אני מחליט מה לתגמל, ממה להתעלם ומה להעניש".
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
הגישה שלך מאד הגיונית, גם אם לא בטוח שכך זה אכן במציאות.

אני אומר משהו אחר: האם גלגל קישורים איננו pattern פשוט מדי, שפילטר של גוגל עשוי לזהות די בקלות?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
גוגל יכול לזהות כל pattern שאנחנו יכולים להעלות על הדעת, מורכב ככל שיהיה - יש להם כח אדם ומשאבים שתמיד עולים על שלנו פי מיליון. השאלה היא תמיד מה הוא מרשה לנו כרגע לעשות כי האיסור היה עולה לו במשהו אחר - ברלוונטיות למשל. וכאמור, ההגיון אומר שערך סך קישוריו של גלגל קישורים איננו יכול לעלות על קישורים במקביל מכל דף מקשר לחוד לדף המקושר, ללא קישורים בין הדפים המקשרים, ולכן העבודה הנוספת היא עבודת סרק שיוצרת תקוות סרק ובאה על חשבון עבודת קידום יצרנית .

כדי לדעת אם גוגל מעניש גלגל קישורים חייבים לעשות ניסוי מבוקר ואין טעם לעשות ספקולציות מהכורסה.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
ניסוי מבוקר - בהנחה שהוא אפשרי - יכול לומר לך, במקרה הטוב, מה המצב נכון לעכשיו. אבל גם לו היית אומר לי שנכון לעכשיו גוגל לא מענישים על גלגלי קישורים זה לא היה משכנע אותי להשתמש בטכניקה הזו, כי הייתי יוצא מתוך הנחה שיענישו עליה בעתיד.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
ענין של טעם. יש מקדמי אתרים שמעדיפים ללכת על הגבול כי הטכניקות מבטיחות כעת תפוקה גבוהה לשעת עבודה ולכן גם תוצאות טובות בגוגל, ויש מי שנמעים מזה כי במקרה של עונש יצטרכו לחזור מחדש על חלק גדול מהעבודה. האחרונים חייבים לפיכך להעזר בתקציבי קידום הרבה יותר גבוהים כי אחרת קצב שיפור הציונים שלהם עלול להיות נמוך מזה של המתחרים שהם רוצים להפיל, ואז לעולם לא ישיגו אותם.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
אני חושב שכשהמטרה היא לבנות ולטפח מותג לאורך זמן, אי אפשר להמר ולכן אם יש ספק אז אין ספק. ישנן מספיק אפשרויות לקדם בצורה אתית, בלי להסתכן. אין מאה אחוז אבל יש מאד קרוב לזה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
ודאי שאפשר - צריך רק תקציב הרבה יותר גדול.

אתר חדש שמתחיל היום בעבודת קידום בזירה תחרותית, אין לו כמעט סיכוי להגיע לעשיריה העליונה בגוגל, בגלל שהתקציב החודשי שלו לא עומד בשום יחס לתקציב הקידום המצטבר של המתחרים שכבר נמצאים בעשיריה העליונה. לדבר על שאיפות למיתוג מעמדת נחיתות התחלתית כל כך חמורה נשמע לי סיכון עצום.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
נערך על ידי
במחילה, אני חושב שאתה קצת נחרץ מדי. במיוחד במציאות הישראלית שבה תקציבי קידום גדולים לעיתים קרובות מתבזבזים על link monkeys שעוסקים בהחלפות לינקים חסרות אחריות.

לעומת זאת, אני יכול להציג לך דוגמאות ל-link baits אתיים לחלוטין שהביאו עשרות לינקים איכותיים בתוך שעות או ימים, בהשקעה סבירה בהחלט של זמן ומאמץ.

אני מכיר את טענתך, ש-link bait הוא הימור מכיוון שאינך יכול לצפות מראש עד כמה הוא יצליח. לדעתי הצנועה, כמי שעבד 15 שנה בעיתונות, זה בדיוק אותו הדבר כמו סיפור עיתונאי - אם אינך יודע אם הוא סקופ או לא, אתה לא יכול להיות עיתונאי.

הערה אחרונה: תשים לב שאני לא חולק על נכונות הטענות שלך בהקשר בו הן נאמרות, אלא פשוט טוען שיש גם דרך אחרת שמתאימה למקרים אחרים ולא צריך להכליל.
על ידי
כמי שלא בקיא בקידום אתרים, הצלחתם לבלבל אותי.
גלגל קישורים טוב או לא טוב ? מה לא אתי בביצוע גלגל קישורים ? איך אני יכול לפעול כן בצורה אתית בלי להיענש בהווה / בעתיד ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
shooky  מי שביזבז את תקציב הקידום על link monkeys לא נמצא בצמרת תוצאות החיפוש של זירות תחרותיות - שם נמצאים המתחרים החזקים שהשקיעו מספיק או שהעבודה המושקעת הייתה איכותית מספיק, או שניהם, כדי לנצח את כל המתחרים שלהם עד היום. המתחרים שבהם אתה נתקל כאשר אתה מטפס ממקום 200 למקום 90 הם מתחרים אחרים מאלה שתתקל בהם מעכשיו והלאה, ולראיה - בזירות תחרותיות אין תחלופה רבה בצמרת לאורך שנים רבות מאד.

ולכן, אם תמציא link bait מוצלח שיועיל לך מאד להתגבר על המתחרים שבתחום המיקומים 200 עד 60, אולי כבר לא יהיה בהם די כדי להתקדם מעבר לזה כי תוספת הציון החודשית שמשיגים אלה שמעליך עולה על תוספת הציון שאתה משיג בשיטות שלך ובכמות העבודה שאתה משקיע.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אנונימי, מי שיודע את התשובה הם רק אנשי גוגל.

מקדמי האתרים יכולים רק לעשות ספקולציות, ובמקרים נדירים גם ניסוי מבוקר או תצפית מבוקרת. מאחר ונאלצים לפעול על פי ספקולציות יש מקום רב לדיון אם אכן יש הגיון באותה ספקולציה, ובמיוחד אם היא הפכה לכלל אצבע נפוץ, וציבור גדול של מקדמי אתרים פועל על פיה בלי לחשוב בכלל שיש סיכוי גדול שהעבודה על פי אותו כלל היא עבודת סרק שאין בה כל תועלת.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
צר לי, אבל אני פשוט לא מכיר מצבים כמו אלה שאתה מדבר עליהם.

מה גם, שלדעתי אסטרטגיית קידום טובה היא כזו שמבוססת לפחות בשלב הראשון על טיווח חכם של הזנב הארוך של הנישה או הנושא הספציפי, לא על השקעת משאבים בלתי פרופורציונלית בביטויים תחרותיים שלרוב הם גם גנריים מדי.

אלא מה - כשאתה מדורג בשביל מאות ואלפי ביטויים שכוללים בתוכם ביטוי תחרותי, פתאום אתה מגלה שהרבה יותר קל להיות מדורג גבוה גם עבורו.

ובכל זאת, אם אני משתכנע שיש סיבה טובה להופיע עבור ביטוי תחרותי כלשהו, ובזה משקיעים את הזמן, אני אעדיף Link bait שיביא לי עשרות לינקים מאתרים ומבלוגים שמחליפי הלינקים לעולם לא יצליחו לחדור אליהם.

אני גם מעדיף לקבל לינקים ששולחים תנועה אמיתית של אנשים שניתן להמיר לגולשים קבועים, מנויי אימייל ורסס, או לקוחות משלמים. אנשים שאולי יקשרו אליי מהאתר או הבלוג שלהם, יעשו לי share או like בפייסבוק, או ישלחו לחבר באימייל.

אני מעדיף גישה כזו גם כי היא מאפשרת לי לקבל תנועה אורגנית שאיננה תנועת חיפוש, גם כי גוגל רואה את כל הדברים האלה ומגיב להם, וגם כי זו גישה חסינת-עונשים. אתה חסין לעונשים כי כל מה שאתה עושה הוא אורגני לגמרי.

כמובן, בשביל שכל העסק יעבוד אתה צריך להתחיל בזה שיהיה למה לקשר אצלך ופה קבור הכלב - שרוב בעלי האתרים חוסכים בהשקעה באתר שלהם ומצפים שה-SEO יעשה את הקסם.

אז עם כל ההערכה הרבה, באמת, למה שאתה עושה - אני חושב שזו לא הדרך היחידה להסתכל על הדברים.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
גלגל קישורים - זה מודל ליצירת מערך קישורים לאתר, בטופולוגיה שמזכירה גלגל. כלומר, אתר א מקשר לב', ב' לג' וכו' וכו' מקשרים לאתר אותו אתה רוצה לקדם.

האם זה עובד? כן. מה שלא בטוח זה האם זה עובד טוב יותר מאשר סתם לקשר מאותם X אתרים לאתר שאתה מקדם. אני מסכים לגמרי עם "זקן השבט", אם השאלה מתייחסת ל-PageRank בלבד, אבל אני גם חושד שגוגל יודע להתמודד עם טופולוגיות קישורים מורכבות, ולהסיק מהם מסקנות נוספות שישפיעו על הדירוג.

בגלל אמוני הגדול ביכולות (הנוכחיות והעתידיות) של גוגל, אני גם מאמין שמודלים כאלה הם מסוכנים כי קל מדי לזהות אותם ולהעניש עליהם.

ה"עונש" הוא תגובה של גוגל למצב שבו הוא חושב שעשית מניפולציה ופעלת באופן לא אתי. "אתי" לפי גוגל, הם הדברים שהיית עושה לו לא היו קיימים מנועי חיפוש.

לדוגמא: אל תנסה להשיג לינק רק בשביל לקבל דירוג טוב יותר בגוגל.

ככל שעובר הזמן, גוגל מוכיחה שהיא יודעת לתרגם את היישומים של העיקרון האתי הזה לשפה אלגוריתמית. לדוגמא, להעניק לקישור ערך גם לפי מספר הקליקים שקיבל - כי לינקים, לפני הופעת מנועי החיפוש, נועדו כדי שיקליקו עליהם.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המצבים שאני מתאר מוכרים לי היטב מעבודה רבת שנים בזירות תחרותיות בגוגל העולמי באנגלית. בזירות תחרותיות באמת גם  ביטויי הזנב הארוך תחרותיים ביותר - כי מי שהקדים ושולט בתוצאות החיפוש לביטויי השורש, מיהר עוד מזמן להשקיע בקידום לביטויי הזנב הארוך. ומי שנכשל בהשגת מיקומים עליונים לביטויי השורש לא הייתה לא ברירה אלא להשקיע בקידום לביטויי הזנב הארוך.

משמע האיסטרטגיה של הזנב הארוך כבר לא עובדת מזמן בגוגל העולמי באנגלית, ותוך זמן קצר היא כבר לא תעבוד גם בגוגל ישראל בעברית.

בזירות תחרותיות הבעיות הן כמותיות לחלוטין - מה שחשוב הוא כמה אתה עושה וכמה אפקטיבי מה שאתה עושה לסגירת פער ציוני הרלוונטיות כלפי המתחרים ולהשגת קצב שיפור הציונים העולה על שלהם. אם בזכות בחירת טקטיקות חסינות מענישה אינך משיג את סגירת פער הציונים - נכשלת בקידום. אם השגת - יש לך גם יתרון ארוך-טווח על המתחרים.

ואגב, בביקורת שלי על הגיון גלגל הקישורים לא התייחסתי דווקא ל-PR. הנימוק שלי (אותו כתבתי כאשר הייתה לי הזדמנות להרחיב) היה שבשרשרת סגורה נוצר משוב חיובי וכל אינדוקס יעלה לבדו את ערכי כל חוליות השרשרת מבלי שתיעשה כל פעולה  ממשית להעלאת הערך של חוליה אחת.

ואני גם מתקשה להסכים עם הראיון שגוגל מייחס ערך לקישור גם על פי מספר הכניסות שזורמות דרכו - יש לטיעון הזה בדיוק את אותו הקושי כמו להשערה שגוגל מוסיף לציון הרלוונטיות של דף ערך שהוא יחסי למספר הכניסות לדף.
על ידי <סגן אלוף> 21.5k צפיות
נערך על ידי
אם אתה מדבר על נישות סופר תחרותיות באנגלית אז אני מתאר לעצמי שאתה יודע על מה אני מדבר. אני מדבר על כל השאר, בראש ובראשונה על אתרים בעברית.

אני מבין את ההיגיון שלך, אבל לא בטוח שאתה צודק בטענה שלך כאילו המצב באנגלית ישחזר את עצמו גם בעברית. רוב האנשים בענף הזה בישראל מקדמים כמו שקידמו בארה"ב לפני חמש שנים.

אני חושב שמותר לתת קצת קרדיט ל-20 אלף המהנדסים של גוגל, שלפחות כמה מהם עסוקים בשיפור האלגוריתמים הסמנטיים. עד שיבינו בישראל מה זה "תוכן איכותי", המשקל של הלינקים באלגוריתם יהיה הרבה יותר קטן ממה שהכרנו.   

בינתיים, יש לי כמה case studies לא רעים בכלל של אתרים, שלי ושל לקוחות, בעברית ובאנגלית, שמדורגים יפה מאד עבור ביטויים תחרותיים ו/או מקבלים תנועת זנב ארוך יפה שגדלה כל הזמן, למרות שהם מבוססים על עבודת White hat פשוטה ביותר.

אני חושב שכדאי לזכור שבסופו של דבר האלגוריתם של גוגל נועד לספק חיזוי של שביעות הרצון של הגולש ממה שיקבל אחרי שיקליק. ספירת לינקים כבר מזמן לא מספקת את הסחורה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לפני שנים אחדות, כאשר התחלתי לכתוב בפורומים הישראליים לקידום אתרים, אכן חזיתי שמה שמתרחש בגוגל העולמי באנגלית - עליה תלולה ברמת התחרותיות החוסמת את היכולת של אתר חדש להתגבר על תקציב הקידום המצטבר לאורך שנים רבות של מי שהצליחו למקם עצמם בצמרת כל ביטוי חיפוש תחרותי - תתרחש גם בישראל. היום כבר לא צריך להסתכל מעבר לים, כי מספר ביטויי החיפוש התחרותיים בעברית גדל מיום ליום ועוצמת התחרותיות המאפיינת אותם גדלה בצורה תלולה. רואים את זה בעין ביציבות הרבה של מי שנמצא בעשירייה העליונה ובהשתוממות העצומה כאשר מישהו מצליח למרות זאת לטפס לשם תוך שבועות אחדים בביטויים כמו [קידום אתרים], [צימר], וכו'.

העובדה שמרבית מקדמי האתרים חושבים במושגים של שנת 2005 וגם עובדים ככה (בטענה התמוהה שגם גוגל ישראל מפגר באותה מידה) איננה רלוונטית - בכל זירה (ביטוי חיפוש) תחרותית, כולל ביטויי חיפוש בעלי זנב ארוך, אתה מתחרה ממש רק במצליחנים - אלו שנמצאים בצמרת לאחר שהפילו את כל מתחריהם או שמנעו מהם לתפוס את מקומם, בין אם השיגו זאת בשיטות של שנת 2005 שעדיין יעילות אם כמות העבודה גדולה, או בשיטות של שנת 2010.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 20/12/12 על ידי טל 410 צפיות
2 תשובות
קולות
–1
3 תשובות
קולות
+1
...