לפני כ-8 או 9 שנים המצאתי כלי שלא העריך אלא אפילו מדד בפועל (באמצעות חיישן בתוך תוצאות החיפוש של גוגל לביטוי שרציתי למדוד) את רמת התחרותיות היחסית המדוייקת של ביטויי חיפוש, במונחים של שעות עבודה שדרושות למשרדנו כדי להגיע בתוך כמה שבועות למיקום נתון (פלוס\מינוס) בתוצאות החיפוש.
הכלי עבד יפה מאד במשך שנים אחדות, סיפק תוצאות בתוך יום או יומיים, עשה רושם כביר בקרב הלקוחות ה"כבדים" מארה"ב, ולימדתי את עיקרון פעולתו ודרך בנייתו ב"סמינר לקידום אתרים בזירות תחרותיות". אלא ששכלול מנוע החיפוש גוגל פגע בתפקוד הכלי. לא ידוע לי על כלי חלופי, אפילו כלי הערכה ולא כלי מדידה ממש, שמסוגל לבצע כיום את מה שאתה מבקש.
ניתוח תוצאות החיפוש העליונות איננו מספק כל מידע אודות רמת התחרותיות של ביטוי החיפוש. כך למשל, האם רמת התחרותיות של הביטוי [קידום אתרים] היא באמת כל כך נמוכה, עד שדף הבית של getseo.co.il הצליח לקפוץ משום מקום למקום השני לפני חודש וחצי ולהישאר שם מאז?