שלום אנונימי,
אגב, אם אתה רשום במדור הזה עם שם או כינוי, אתה יכול להיכנס למדור, להזדהות ב"כניסה" בראש העמוד בצד שמאל, ולאחר מכן ללחוץ על חתימת ה"אנונימי" ולהחליף אותה בשם או בכינוי הקבוע. זהו חידוש שגיליתי לא מזמן.
ולשאלתך: לגוגל יש בדרך כלל נתונים מצטברים ממדגם מספיק גדול של אוכלוסיית משתמשי גוגל ששאלו ביטוי חיפוש נתון, אודות מה הם עשו לפני שנכנסו לתוצאת החיפוש שלך ולאחר שיצאו ממנה. בוא נניח למשל שהיא מוצגת במקום 3 וניתוח התנהגות הגולשים מגלה נטיה חזקה להיכנס לפי הסדר מדף תוצאות החיפוש לתוצאות 1 עד 5, ואז לחזור לתוצאה מס' 4 ושם לסגור את החלון של גוגל כעבור זמן מה או לבצע חיפוש חדש בנושא שונה לחלוטין. למקדמי האתרים אין כל גישה למידע הזה.
ההבחנה בין אתר אינפורמטיבי לאתר מכירתי היא נכונה, אבל היא גסה מדי, כי שתי אוכלוסיות או יותר יכולות לשאול את אותו ביטוי חיפוש מתוך כוונות והעדפות שונות ומגוונות, ואולי אפילו הפוכות.