◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
918 צפיות

קישור לעמוד הבית מהפוטר

על ידי <סגן> 4.1k צפיות
שמתי לב שיש הרבה אתרים שמקשרים מהפוטר אל עמוד הבית..

למשל האתר הזה:
http://www.mydigitallife.info/

השאלה אם זה הכרחי? זה נותן כח בקידום?

אני טועה עם קישור מהלוגו אל עמוד הבית זה סיפור דומה?
אצלי באתר:
http://www.9comp.com הקישור אל עמוד הבית מתבצע דרך התפריט העליון עם כפתור בשם "עמוד הבית"..האם זה טוב?

באותו הקשר, יש לי מערכת שאלות ותשובות
http://www.9comp.com/qa האם מהפוטר שלה יהיה נכון לקשר אל עמוד הבית?


אשמח לטיפים בנושא..
תודה חגי

2 Answers

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אם אתה חש שהקישור הזה מיותר אז הוא כנראה לא הכרחי, לעומת זאת פוטר הולם אינפורמטיבי, שימושי והולם יתרום רבות(בהתאם לשאלתך הקודמת)
הערכה לגבי כוחו של הקישור איננה ריאלית(לטעמי אפסית אגב).
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
מישהו באמת הוכיח שקישור שגולש לא הקליק עליו חסר משמעות?

אני יודע שאם שמים קישור בפוטר, כל עמוד באתר מקשר אל אותו קישור...
אם לדוגמא אשים קישור ממערכת השאלות והתשובות http://www.9comp.com/qa אל עמוד הבית, כל שאלה תקשר אל עמוד הבית וזה יתן לו כח (תאוריה)..
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הרבה חשבו שהתיאוריה הזו נכונה עד שמנועי החיפוש החלו לבחון קישורים והענישו אתרים עם אנקורים מהונדסים ומניפולטיבים
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מנשה, לא זכורה לי הודעה מטעם גוגל, או אפילו רמז, שלקישורים פנימיים יש תרומה כלשהיא לרלוונטיות, למעט תרומתם האפשרית למבנה הייררכי תקין ונח לניווט עבור מבקרי האתר.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
אני לא ממש יודע אם הודעה כלשהיא נחוצה.
קישור מעביר PR ליעד, ולא משנה אם הוא חיצוני או פנימי, זה הבסיס לאלגוריתם של גוגל
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אבל ציון ה-PR לא מעביר רלוונטיות לביטוי חיפוש אחד ולא לביטוי חיפוש אחר. תרומתו זהה למרכיב ה-PR בציוני הרלוונטיות המשוקללים של הדף המקושר לכל ביטוי שהוא. תחשוב על מקרה (כמו של k.co.il זמנו) שדף הבית ריק לחלוטין, ללא תגי כותרת ותיאור, וללא קישורים נכנסים מבחוץ. האם קישור ללא טקסט עוגן מדף פנימי בעל ציון PR גבוה מאד (נניח 8.8 בזכות קישורים נכנסים מדפים באתרים אחרים) יקפיץ את דף הבית הריק לצמרת תוצאות החיפוש עבור מספר רב מאד של ביטויי חיפוש בעברית?

כפי שאתה יודע, הערכתי לאחרונה שגוגל נאלץ עדיין להשתמש בשקלול ציון ה-PR בתוצאות החיפוש לביטויים מסויימים, שציוני כולן בפרמטרים האחרים נמוכים ביותר.

חוץ מזה, האלגוריתם של גוגל מוחלף עכשיו באלגוריתם שמדרג את תוצאות החיפוש על פי רמת שביעות הרצון של המבקרים, וזו עשויה להיות ההזדמנות שלהם להיפטר סוף-סוף מהנאמנות ההסטורית למדד ה-PR. לא הייתי ממליץ למישהו לבסס את עבודת הקידום על מדד שעתידו מפוקפק.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
הפסקה האחרונה שכתבת עלתה בדיון האחרונה ולא נראה שנכון לעכשיו האלגוריתם של גוגל יפסיק להתבסס על קישורים או על PR.

ושוב פה "קישור שמעביר רלוונטיות" זה המצאה ואינני לרגע אחד חושב ש"רלוונטיות" מדידה והיא בעיני המתבונן
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. באיזה דיון עלתה הפסקה האחרונה?

ב. טקסט העוגן (או חלק ממנו - צריך לבדוק) גורם לקישור להעביר רלוונטיות לדף המקושר. יש לכך שתי ראיות:
   1. הניסוי המבוקר שעשה אצלנו ברנקו ריכטמן (http://www.seo-scientist.com/first-link-counted-rebunked.html);
   2.המקרה של k.co.il שעליו סיפרתי אינספור פעמים, כי הוא כיכב במקומות 6-7 לביטוי "קידום אתרים", בעוד שכל טקסט הדף היחיד שהיה באתר היו שתי המילים "פרסומות יבואו", תג הכותרת היה מורכב מהאות k בלבד, ולא היה תג תיאור.

ג. ודאי שהרלוונטיות של דף אינטרנט היא מדידה - הרי תוצאות החיפוש של כל מנוע חיפוש מסודרות על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות שנמדדו בהן עבורו. אתה יכול לטעון שבעינייך תוצאה מס' 6 יותר רלוונטיות מאשר תוצאות מס' 1-5, ואז אתה לא מסכים עם שיטת מדידת הרלוונטיות של אותו מנוע חיפוש (או מנצל את העיוות שבשיטת המדידה שלו כדי להביא למקומות 1-5 תוצאות חיפוש שהן פחות רלוונטיות מזו שבמקום 6, אפילו בעינייך).

מנשה, כנגד תבונתך ושאר כשרונותייך הדילוג מעל לימודי התאוריה עומד לך לרועץ. במשפט שכתבת אתה לא מבחין למשל בין שלושת המונחים "רלוונטיות תוצאת החיפוש לביטוי חיפוש נתון" שמקבלת ערך מספרי ב"ציון הרלוונטיות המשוקלל של תוצאת החיפוש לביטוי החיפוש נתון", ו"תצוגת תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות המשוקללים שלהן לביטוי החיפוש הנתון".

ידוע שהמורים לקידום אתרים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, סבורים שאין צורך לייגע את מוחם של מקדמי האתרים המיועדים במונחים והסברים תיאורטיים, שאותם יש צורך להמציא כי גוגל מדברים משום מה רק על Page Rank, ו-Page Rank יכול לקבל גם דף ריק שכל הקישורים הנכנסים אליו חסרים טקסט עוגן, אבל לך דווקא יש מוח.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
בקידום אתרים אין הוכחות. יש רק הערכות, והבסיס להערכות הוא הודעות של אנשי גוגל שאותן יש לפרש במסגרת הערכה כללית על שינויים אחרונים במדיניות הנהלת גוגל.
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
א. בדיון שהתקיים השבוע אעלה אותו לפרופיל שלי בהמשך ואשרשר אותו לדיון
עריכה- לבקשתך הדיון:
https://plus.google.com/u/0/+MenasheAvramov/posts/6UzGqTF72Cn
דקה 27

ב.אני חושב שמדובר בטעות.
המוסקת מהסתמכות על ניסויים המתיימרים לספק מידע ותוצאות בתחום הרווי באי וודאות.
הדרך הנכונה לפרש את המחקרים והסיפורים שהצגת היא שהטקסט העוגן עוזר לגוגל לדעת ולקבל אינדיקציה לגבי התוכן בדף.
ולכן אפשר להסיק גם כן שהטקסט עוגן בקישור הינו סיגנל נוסף באלגוריתם של גוגל(ללא קשר לשאר הסיגנלים באלגוריתם, בינהם התוכן בדף היעד כהתייחסות ל K.CO.IL).

מקדם אתרים שיטען שקישור מעביר רלוונטיות הוא מקדם אתרים שאיננו מכיר את האלגוריתם של מנועי החיפוש, ומבסס את הידע שלו על ניסויים במקום הבנה של האלגוריתם.

הוא יצטרך להסביר ולנמק איזה סוג של "רלוונטיות" מעבירים קישורים שנקנים מאתרים באוזבקיסטן, ומצליחים להטעות את מנועי החיפוש.
או איזה סוג של "רלוונטיות העבירו" הקישורים האוטומטים שגרמו לאתר הזה להיות מקום ראשון בביטוי SPAM SITE.
הרי אתרים המפוצצים בקישורים כאלו מרכיבים נכון לעכשיו, חלק רחב מהכוכבים בתוצאות החיפוש.

להערכתי יש הבדל בין PR ובין הטקסט המופיע באנקור של הקישור, ומדובר ב 2 סיגנלים נפרדים(למעט העובדה שבחלק מהמקרים האנקור חלול וגוגל מתבסס על התוכן בדף המקשר בכדי לאבחן את ההמלצה)

והאבחנה שקישור "מעביר רלוונטיות" מגוחכת ומוכיחה לי שהמקדמים עדיין מחפשים לקבל תשובות לשאלות מורכבות(ואתה כנראה עדיין נגרר מאחוריהם... כאשר אתה מחפש פתרון מדיד לבחינת הקישורים).

ג.אם רלוונטיות הייתה מדידה, אז האלגוריתם של גוגל היה מושלם, ולא הייתה אינדיקציה לסיגנלים שבהם מנוע החיפוש נעזר(כמו PR או אנקורים מהונדסים ומניפולטיביים).

"מנשה, כנגד תבונתך ושאר כשרונותייך הדילוג מעל לימודי התאוריה עומד לך לרועץ"
כזכור לי לפני כ 3 שנים ברוב הדיונים דווקא טענת ההפך.
התיימרת לטעון שמשום שהידע שלי חובבני ואינני עוסק בקידום אתרים בעבודתי אלא רק לומד אותו בתור תחביב הוא איננו מספיק.

עכשיו לאחר שאני עוסק בקידום קרוב לשנה, בתור זקטן השבט נראה שהגיל עושה את שלו ואתה שוכח מ 3 שנים שבהם למדתי את התחום בעיקר בפן התאורטי, והשקעתי כמה אלפי שעות בצפייה, קריאה ובחינה של מאגרי מידע, שעל חלקם היום אתה מבסס את תשובותיך ומהם מגבש דעות.
ביניהם עשרות קורסים שנרכשו ברשת, מאות ספרים ודיונים שבהם לקחתי חלק(רק כ 500 שעות מהדיונים של מנהלי האתרים של גוגל)
גם כיום על בסיס יומי אני משקיע כשעה בלימוד התאורטי של התחום בקורסים שאולי נראים לי בסיסיים אבל עדיין מוכיחים שבכל שעה יש 4 דקות שיחדשו לך משהו.
ארצה להפנות את הגולשים להסמכה נהדרת שבה אני מעיין כרגע.
http://www.marketmotive.com/internet-marketing-training-and-certification-signup
מדובר בכ 10 ג'יגה של חומר מצולם ומאות שעות של ראיונות וסדנאות שאותם אמליץ לכל בעל עסק המעוניין לשווק את אתרו

אם יש משהו שמקשה עליי כיום בתור מקדם אתרים זה לימודי התאוריה שגורמים לי לחשוב 4 צעדים קדימה ולחשוש על התוצאה העתידית של ההחלטות שאני נאלץ לבצע בשל משאבים מצומצמים, אילוצים, עומסים או לקוחות שכופים עלי קידום שיגרור פעולה אלגוריתמית שלילית שתגיע בהמשך.
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
לידיעת הקוראים: אף אחד לא הוכיח עד כה שמיליון הקישורים מהפוטר של אתר בעל מיליון דפים פנימיים שווים יחד יותר מאחד הקישורים הללו. זה גם לא מתקבל על הדעת.

אף אחד גם לא הוכיח שריבוי קישורים פנימיים, מעבר למה שדרוש כדי ליצור הייררכיה פנימית שנוחה למבקרים, תורם משהו לציוני הרלוונטיות של דפי האתר. זה גם לא מתקבל על הדעת. ההצבעה של ראש הממשלה בבחירות לכנסת בעד המפלגה שלו, עוד תורמת לה משהו, אבל זה משהו זניח.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,091 משתמשים

שאלות קשורות

...