◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.3k צפיות

האם ניתן בעזרת אדוורדס להבין טווחי מחיר לקליק עם אדסנס

על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
נערך על ידי
רציתי לשאול האם באמצעות כלי מתכנן מילות המפתח של אדוורדס אפשר יהיה להבין טווחי קליקים באדסנס במודעות שלי?
ע"פי הכלי באדוורדס, בביטוי "משלוחי פרחים" עלות לקליק היא 10.51 ש"ח, בביטוי "פרחים בראשון" המחיר הוא 31.14 ובביטוי "פרחים בקצרין" המחיר הוא 1.23 ש"ח.
האם ניתן להבין מזה שדף נחיתה עם מודעות אדסנס שעוסק בתחומו על "משלוחי פרחים" או "פרחים בראשון" יביא מחיר לקליק גבוה יותר מאשר דף נחיתה שעוסק ב"פרחים לקצרין"?

אם אין קשר בין הדברים, אז איך בכל זאת אפשר לדעת איזה ביטויים מניבים מחיר גבוה לקליק? ובאיזה מחיר הכי גבוה יצא לכם להיתקל?

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
גם אם דף עם מודעות אדסנס יניב מחיר יותר גבוה לקליק, כי המפרסם משלם יותר עבור קליק על ביטוי א' לעומת קליק על ביטוי ב', מה שצריך לעניין את בעל הדף הוא סכום ההכנסה היומית, והיא תלויה בהצלחת הקידום לצמרת תוצאות החיפוש האורגניות או בהצלחת משיכת המבקרים לדף בדרכים אחרות, ובכל מקרה, בעיקר בהצלחת יוצר תוכן הדף לשכנע את מבקריו לצאת למסע שופינג במודעות האדסנס.
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
ברור לי שמחיר זה לא הכל. אבל תסכים איתי שיש הבדל בין פרסומות שיניבו מאלף גולשים 20 דולר לאלה שיניבו דולר אחד.

הצגת לי טענה נוספת אך לא ענית על שאלתי בנוגע לנתונים מאדוורדס.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
במשוואה שאתה מנסה לפתור יש יותר מדי נעלמים:

א. המחירים לקליק שציינת הם כדי לתפוס לזמן מה (!) את המקום העליון בסדר הצגת מודעות האדוורדס (מעל לתוצאות החיפוש האורגניות ולא בצד הדף) עד שמתחרה (!) יציע מחיר עוד יותר גבוה לקליק, או שציון האיכות שלו יהיה הרבה יותר טוב. זה לא ישווה את ראשון עם קצרין, אבל זה יהפוך את המצב שבין שני מפרסמים מתחרים שהבידים שלהם קרובים.

ב. אתר פרחים בראשון יכול לשלם כמו אתר פרחים בקצרין, וגם פחות מזה, אם יסתפק במקום גרוע בסדר הצגת המודעות, שאולי יהיה כל כך גרוע שאיש לא יקליק על המודעה שלו, והוא לא ינצל כלל את התקציב היומי.

ג. יתר על כן, מי שמציע את המחיר העליון לקליק באדוורדס יכול להיות מאוכזב מאד מיחס ההמרה שהוא מקבל באדסנס ולהפסיק להשתמש באדסנס, או לבקש מגוגל שלא להיות מוצג דווקא באתר שלך (!) כי הוא מקבל בו יחס המרה כל כך נמוך שהוא חושד שיש אצלך הרבה קליקים מזוייפים, או שרק באתר שלך או באדסנס בכלל יחס ההמרה שלו הוא כזה גרוע שהמחיר לקליק עולה לו יותר מהרווח על כל מכירה.

ד. מידת ההצלחה של קידום דף הכולל מודעות אדסנס לצמרת תוצאות החיפוש האורגניות או מידת ההצלחה של משיכת המבקרים לדף בדרכים אחרות, ובכל מקרה, בעיקר מידת ההצלחה של יוצר תוכן הדף לשכנע את מבקריו לצאת למסע שופינג במודעות האדסנס.

ה. מידת ההצלחה של יוצרי תוכן המודעות שיוצגו בחלון האדסנס שבדפי האתר שלך, לשכנע את מבקרי האתר שלך להקליק על המודעה.

ו. מידת ההצלחה של המערכת של גוגל להתאים את מודעות האדסנס למאפיינים ולהעדפות של אוכלוסיות מבקרי דפי האתר שלך.

שכחתי משהו?
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
שאלתי היא לא על מידת ההצלחה והגדלת **מספר הקליקים** במודעות אדסנס אלא אני רוצה לדעת איך אוכל להבין אילו ביטויים ותחומים יתנו **מחיר גבוה** לכל קליק במודעה שלי. זה ברור שאצטרך להניע את הגולשים ולהכניס בהם רצון ללחוץ על המודעות אבל זאת לא שאלתי כאן.

האם אדוורדס נותן הערכה וטווחי מחירים לקליק? אם בביטוי X באדוורדס משלמים 10 ש"ח להקלקה והתחרות היא גבוה, תוכל להעריך כמה יניב לך הקלקה באדסנס בתחום שעוסק באותו X? כמובן שגם אפשר להעלות תחומים מהראש ומההיגיון שנניח אתר שעוסק בביטוח רכב או עריכת דין יניב מחיר הקלקה גבוה במודעות אדסנס אבל אני מחפש כלי שיאפשר לי לראות נתונים אולי על תחומים שאפילו לא עלו לי לראש ויכולים להניב מחיר גבוה לקליק באדסנס.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מערכת הסיוע של אדוורדס למפרסמים נותנת הערכה למיקום המודעה בסדר הצגת המודעות על פי הביד שנתן המפרסם. הנתונים נאספים כמובן מהעבר ובמהלך החודש הקרוב יכולה להתעורר תחרות פראית בצמרת (למשל במוצרים ושרותים עונתיים, או גאדג'טים חדשים).  אם המקום הכי טוב הוא במקום הראשון (זה שמעל לתוצאות החיפוש האורגניות) ובחודש שעבר מישהו שילם עבורו 10 ש"ח לקליק (יש גם ביטויי חיפוש ששילמו עבורם 100 דולר לקליק!), כל השאר שילמו פחות (!) (ולכן אין כל היגיון לומר ש"המחיר לקליק לביטוי חיפוש מסויים הוא כך וכך").

יתר על כן, כולם יכולים לבחור מדי רגע ורגע האם להיות מוצגים בחלון האדסנס שלך, כי ילמדו למשל בתוך זמן קצר שלקליקים של מבקרי האתר שלך יחס המרה נמוך בהרבה או גבוה בהרבה מיחס ההמרה שהם מקבלים בממוצע מחלונות אדסנס אחרים. זכור שמבקרי האתר שלך, גם אם הגיעו דרך המקום הראשון של האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל, לא שאלו בהכרח את ביטוי החיפוש ששואל שוק היעד של מפרסם המודעה בחלון האדסנס שלך (אתה מוכר כרטיסי טיסה זולים ללונדון, והמפרסם מוכר מזוודות ומטריות).  

מתחייב מזה שגוגל לא יכול לדעת מראש כמה ישלמו לו המפרסמים שיוצגו בחודש הקרוב בחלון האדסנס שלך, וערכים ממוצעים יחושבו ממספרים שיש בהם סטיה רחבה. יתר על כן, המפרסמים הם לקוחות שמשלמים לגוגל בעוד שבעלי חלונות האדסנס "גוזלים" כסף מגוגל בהיותם שותפים לרווחים. גם פרסום באדסנס, כמו הפרסום בכלל הוא הימור, אבל היתרון באדסנס הוא שמדי יום יש מקום למיקצה שיפורים.

גם המחשבה שיש טעם לבחור את ביטויי החיפוש היותר יקרים שגויה - מה שצריך לעניין אותך הוא הסיכום היומי של כל קליק  וקליק במחיר שגוגל שילם לך עבורו, ואת הסיכום המועדף ניתן להשיג גם במספר רב מאד קליקים כפול מחיר נמוך במיוחד.

נוסף על כך, כדי להצליח בהבאת מספר המבקרים הדרוש ליצירת רווח נאות מאדסנס, לאתר שנבנה במיוחד לצורך כך (בניגוד לאתר שבו יש כבר מספר קבוע וגדול של מבקרים שיש להם עניין ישיר או עקיף במה שמפורסם שם), אתה צריך לדעת לקדם אותו למקום הראשון בגוגל על חשבון מי שכבר נמצא שם, ומי שחומד כמוך את המקום הראשון. אם יש 300 מקדמי אתרים מתחרים, הסיכוי שלך הוא 0.33%. הסיכוי יכול להתקרב ל-100% אם אתה מקדם אתרים שהצליח, בניגוד למתחרייך, להסתגל לאילוצים שהנהלת חברת גוגל כופה עליך, כבר עכשיו ובשנים הבאות.
על ידי
נערך
אוקיי אז אתה אומר שכדאי יותר להתמקד בנישה שתוכל להשיג ממנה כמה שיותר קליקים, גם אם המחיר לקליק הוא נמוך? זתומרת שמתוך שלושת הפרמטרים: מספר היוניקים, מחיר לקליק ומספר הקליקים - מה שאני הכי צריך "לטפח" הוא מספר הקליקים.

אם נסתכל מבחינת רווחים, נניח ויש לי 2 אתרים ל-2 נישות ובשני האתרים יש לי 100 יוניקים בכל יום:
באתר אחד המחיר לקליק הוא כ-2 דולר ובאחד הוא כ-0.2 דולר.
זה אומר שאם באתר עם ה0.2 ילחצו 10 אנשים אני ארוויח 2 דולר בעוד שאני צריך באתר הראשון רק קליק אחד בשביל להרוויח 2 דולר. מבין את הכוונה שלי? אז גם אם יש לי הרבה קליקים מאתר מסוים אבל מחיר הקליק נמוך, לא עשיתי בזה הרבה. אם תיקח את זה מחוץ לתחום האינטרנטי, בעל חנות שמוכר מחשבים שעל כל מחשב הרווח שלו הוא 500 שקל ויש עוד חנות שמוכרת ספרים שעל כל ספר  המוכר מרוויח 50 שקלים.. אמנם זה נכון, יכול להיווצר מצב שימכרו ביום מסוים 100 ספרים (5000 ש"ח רווח) ובחנות המחשבים ימכרו מחשב אחד בלבד (500 ש"ח רווח) אבל מבחינה סטטיסטית, זה די קשה להגיע למצב כזה, לפחות מזווית העין שלי. ז"א אם לשני הדברים יש ביקוש, אז זה רק עניין של איך אתה משווק את זה ואם אתה תשווק את זה טוב אתה תצליח למכור יותר ממחשב אחד ביום וככה העדיפות למכירת מחשבים היא עדיפה ממכירת ספרים.

מקווה שהבנת ולא סיבכתי אותך יותר מדי :)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
א. אני מומחה לטיפול במצבים מסובכים, ובמיוחד בכאלה שמקדמי האתרים ועובדי ה-PPC נוטים לפנטז שהם מאד פשוטים.

ב. קרא שוב את מה שכתבתי. כדי לקבל מגוגל הכי הרבה כסף (!) ליום, אתה צריך לעבוד כדי להשפיע על הרבה יותר פרמטרים, כמו למשל: על הרצון של המבקרים (ה"יוניקים") להקליק על המודעות; על האלגוריתם של גוגל שמכריע בכל רגע נתון האם לשלוח את המודעה לחלון האדסנס שבאתר שלך, או לחלון של מישהו אחר, שם צפויה הסתברות יותר גבוהה להכנסה יומית ממכירות עבור המפרסם, ובעקיפין גם עבור גוגל וגם עבורך; ועל הרצון של המפרסמים שצריכים להכריע האם להיות מוצגים או לא בחלון האדסנס שבאתר שלך, ובאיזה מחיר בהשוואה לחלונות אדסנס שבאתרים שמתחרים בך.

ג. הדוגמא המספרית שהצגת איננה רלוונטית, משום שבעל החנות הוא שקובע את מחיר המוצר (והוא יכול לקבוע מחיר שבו איש לא ירצה לקנות), בעוד שבאדסנס לא גוגל ולא בעל האתר קובעים את מחיר הקליק.

ד. אני מזכיר לך את מה שכתבתי בתגובה הקודמת - גם אם מי שנמצא בחודש שעבר במקום העליון בסדר הצגת מודעות האדוורדס שילם 100 דולר לקליק, אפשר שמי שבחרו להיות מוצגים בחלון האדסנס באתר שלך בחרו לשלם (!) רק 0.10 דולר לקליק, ואפשר גם שכל המפרסמים המתאימים בחרו דווקא שלא להיות מוצגים בחלון האדסנס שבאתר שלך.

ה. גוגל ישראל בעברית הוא בסופו של דבר ביצה רדודה בהשוואה לאוקינוס של גוגל העולמי באנגלית. אינני רואה הרבה טעם לנסות להרוויח בדרך זו מאתרים בעברית, אלא אם הציפיות צנועות מאד, בגובה שמתאים ליצירת דמי כיס לתלמיד תיכון.

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
0 תשובות
קולות
+1
שאלה נשאלה על ידי 18/10/11 על ידי Ohh_My_Gili 130 צפיות
...