מערכת הסיוע של אדוורדס למפרסמים נותנת הערכה למיקום המודעה בסדר הצגת המודעות על פי הביד שנתן המפרסם. הנתונים נאספים כמובן מהעבר ובמהלך החודש הקרוב יכולה להתעורר תחרות פראית בצמרת (למשל במוצרים ושרותים עונתיים, או גאדג'טים חדשים). אם המקום הכי טוב הוא במקום הראשון (זה שמעל לתוצאות החיפוש האורגניות) ובחודש שעבר מישהו שילם עבורו 10 ש"ח לקליק (יש גם ביטויי חיפוש ששילמו עבורם 100 דולר לקליק!), כל השאר שילמו פחות (!) (ולכן אין כל היגיון לומר ש"המחיר לקליק לביטוי חיפוש מסויים הוא כך וכך").
יתר על כן, כולם יכולים לבחור מדי רגע ורגע האם להיות מוצגים בחלון האדסנס שלך, כי ילמדו למשל בתוך זמן קצר שלקליקים של מבקרי האתר שלך יחס המרה נמוך בהרבה או גבוה בהרבה מיחס ההמרה שהם מקבלים בממוצע מחלונות אדסנס אחרים. זכור שמבקרי האתר שלך, גם אם הגיעו דרך המקום הראשון של האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל, לא שאלו בהכרח את ביטוי החיפוש ששואל שוק היעד של מפרסם המודעה בחלון האדסנס שלך (אתה מוכר כרטיסי טיסה זולים ללונדון, והמפרסם מוכר מזוודות ומטריות).
מתחייב מזה שגוגל לא יכול לדעת מראש כמה ישלמו לו המפרסמים שיוצגו בחודש הקרוב בחלון האדסנס שלך, וערכים ממוצעים יחושבו ממספרים שיש בהם סטיה רחבה. יתר על כן, המפרסמים הם לקוחות שמשלמים לגוגל בעוד שבעלי חלונות האדסנס "גוזלים" כסף מגוגל בהיותם שותפים לרווחים. גם פרסום באדסנס, כמו הפרסום בכלל הוא הימור, אבל היתרון באדסנס הוא שמדי יום יש מקום למיקצה שיפורים.
גם המחשבה שיש טעם לבחור את ביטויי החיפוש היותר יקרים שגויה - מה שצריך לעניין אותך הוא הסיכום היומי של כל קליק וקליק במחיר שגוגל שילם לך עבורו, ואת הסיכום המועדף ניתן להשיג גם במספר רב מאד קליקים כפול מחיר נמוך במיוחד.
נוסף על כך, כדי להצליח בהבאת מספר המבקרים הדרוש ליצירת רווח נאות מאדסנס, לאתר שנבנה במיוחד לצורך כך (בניגוד לאתר שבו יש כבר מספר קבוע וגדול של מבקרים שיש להם עניין ישיר או עקיף במה שמפורסם שם), אתה צריך לדעת לקדם אותו למקום הראשון בגוגל על חשבון מי שכבר נמצא שם, ומי שחומד כמוך את המקום הראשון. אם יש 300 מקדמי אתרים מתחרים, הסיכוי שלך הוא 0.33%. הסיכוי יכול להתקרב ל-100% אם אתה מקדם אתרים שהצליח, בניגוד למתחרייך, להסתגל לאילוצים שהנהלת חברת גוגל כופה עליך, כבר עכשיו ובשנים הבאות.