בעבר הרחוק, לפני שגוגל הציעו את הכלי לניהול מסעי אדוורדס, היה כלי אחר שלא היה שימושי כי הוא ניזון ממדגם זעיר ביותר והגזים מאד בטענה מה גודל המדגם הזה בתוך כלל משתמשי מנועי החיפוש (היו אז מאות מנועי חיפוש באנגלית).
הכלי שמנשה מזכיר לא מספק למיטב הבנתי ערכים מספריים. אבל גם הכלי של גוגל מספק בדרך כלל ערכים מספריים מוגזמים כי הוא כולל חיפושי סרק (ידניים ואוטומטיים) בשיעור 85% או יותר, וחיפושים של משתמשים שנכנסים רק למודעות הממומנות (בעיקר אלה שמוצגות מעל לתוצאות החיפוש האורגניות).
נוסף על כך, למקדמי אתרים שעובדים עבור לקוחות אין שימוש מעשי גם בידיעת מספר החיפושים החודשי האמיתי לכל ביטוי חיפוש, כי אין טעם לקדם ביטוי חיפוש שתקציב הקידום של הלקוח לא מספיק כדי להביא אותו למקומות 1-5 בתוצאות החיפוש נגד מתחרים ראויים, או שנפח החיפוש קטן מכדי להצדיק את עלות עבודת הקידום עבורו.