אני משתדל לכתוב באופן מדוייק ורהוט. מה שמפריע לאנשים להבין הוא, על פי נסיוני הרב, הקושי לגבור על אינטואיציות מקצועיות שגויות אבל מאד נוחות (או על האינטואיציות של בעלי אתרים אודות מהות התחום הזה).
1. לגוגל אין יותר סודות דירוג. הנהלת חברת גוגל הפקיעה מידי עובדיה את הפריבילגיה לקבוע מה רצוי למשתמשי גוגל (וליישם את השערותיהם באלגוריתם הדירוג) ומודדת אותה עכשיו במישרין מתוך עשרות או מאות איתותים שהאוכלוסיה ששאלה כל ביטוי חיפוש בנפרד מאותתת בעצמה אודות רמת שביעות הרצון היחסית שלה מהביקור בכל אתר. אין גם דרך לתחמן את המערכת משום שנמדדים רק מספר האיתותים ועוצמתם מקרב מדגם של משתמשי גוגל "אמינים".
עבודת ה-SEO הטכנית משפרת עד גבול מסויים את ציוני הרלוונטיות המשוקללים של דפי האתר לכל ביטוי חיפוש נתון, אבל את הקירבה הגדולה לגבול הזה יכול להשיג גם כל טכנאי SEO מתחרה, ולכן לא זה מה שקובע את המיקום.
לא טענתי שהשגת מקום בצמרת על חשבון מי שהגיע לשם בשיטת הדירוג הישנה שמדדה את תכונות הדפים המקשרים, שגוגל נוטש עכשיו בהדרגה, צריך לעלות הרבה כסף והרבה עבודה. מה שכן, אין יותר פתרון ש"מביאים מהבית", ויש להמציא (!) פתרון ייחודי לכל אתר, כי הנהלת גוגל למדה בחמשת השנים האחרונות שלכל ביטוי חיפוש יש אוכלוסייה שמתנהגת באופן שונה ויש לה העדפות שונות (ולעתים קרובות שתי אוכלוסיות או יותר שואלות את אותו ביטוי חיפוש מתוך כוונות וציפיות שונות, ואולי גם הפוכות). הפתרון של הנהלת חברת גוגל הוא כפי הנראה שימוש באלגוריתם נפרד לכל ביטוי חיפוש, שלומד בעצמו מה היא ההתנהגות ומה הן ההעדפות של האוכלוסיה ששאלה אותו.
2. המערכת של גוגל לתמיכה ברוכשי המודעות מתעדכנת מרגע לרגע. אם אתה מכניס בה מחיר לקליק ותקציב יומי היא יכולה להגיד לך מה הוא המיקום הצפוי של המודעה ומספר הכניסות הצפוי ממנה. הכל "בערך" כי יתכן שמיד לאחר ששאלת נכנסו כמה מתחרים חדשים לשוק, שמוכנים לשלם יותר ממך לקליק, התקציב היומי שלהם יותר גבוה משלך וגם ציון האיכות של המודעה ודף הנחיתה עדיפים. להערכתי, אנחנו רשאים כבר להניח שהדגש על רמת שביעות רצון המבקרים משוקלל כבר גם בציון האיכות של דפי הנחיתה, וזה כבר לא מחושב על ידי אלגוריתם יחיד.
3. כאמור, זה עניין לטכנאי אתרים (SEO) מוכשר מבין המשיבים פה, שאולי יגלה תקלה מסקירה חפוזה של אחד הדפים, ואם לא, תיאלץ לשכור מישהו שיעבוד עד לגילוי התקלה ותיקונה.
4. כי אולי בדף ה-about us אין תקלה בקוד או שאין תקלה במבנה ההיררכי של האתר המשפיעה גם על אינדוקס הדף הזה.