◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+1
3.7k צפיות

URL ידידותי בעברית לאתר סחר אלקטורני - כן או לא

על ידי 240 צפיות
שלום, אני בונה כרגע אתר סחר אלקטרוני שיכיל אלפי מוצרים. אני מתלבט בשאלה על מבנה URL של המוצרים, עברית, אנגלית , או גם גם (לדוג' bath-soap-סבון-אמבט)
השאלה נדונה פה בעבר אך זה היה מזמן ולא היו תשובות חד משמעיות.
אם אצטרך לשנות מבנה בדיעבד זה יהיה כואב - החלפת URL לאלפי מוצרים.
ממה שחקרתי בנושא עד עכשיו:
לרעת URL בעברית:
1. גוגל עלול להסתבך באינדוקס של הדף (האם עדיין נכון?)
2. קושי בשיתוף לינק - יופיע במקומות מסויימים כקידוד %20 וכו'
לטובת URL בעברית:
1. קידום יותר טוב עקב מילות מפתח ב URL (אם מילות המפתח יהיו באנגלית הם יהיו פחות רלוונטיות כי לרב המוצרים שלי שמות בעברית)
2. תוצאה יותר ידידותית בגוגל - אולי תגרור יותר הקלקות?

תודה רבה לעונים
על ידי <סגן משנה> 1.1k צפיות
אני הייתי ממליץ לך להשתמש ב-URL בעברית מהסיבות שציינת.
אני לא שמעתי על בעיות אינדוקס ואין ממש קושי בשיתוף הלינק.. אנשים עושים העתק הדבק ובזה נגמר העניין אין פה יותר מדי נזק. נכון, בחלק מהמקרים זה לא נראה טוב בעין אבל URL זה URL.
על ידי 290 צפיות
אין שום בעיה בכתובת URL בעברית
גוגל מזהה בלי בעיה , לראייה האתר שבנינו לא מכבר - gnr.co.il
התאנדקס מושלם וגם עלה במיקומים

4 Answers

קולות
+1
על ידי <סגן משנה> 2.4k צפיות
1. לא נכון.
2. נכון חלקית, תלוי באיזה אתר ומה הדפדפן.

1. גוגל יודע לתרגם לכן חיפוש סבון ידגיש את soap בכתובת האתר...
2. אנשים מסתכלים על הכותרת ועל התקציר יותר מאשר על כתובת האתר, תוסיף  breadcrumbs בעברית וזה יעזור להבין טוב יותר גם אם ה URL באנגלית.

לדעתי אין משמעות אם כתובת הדף בעברית או אנגלית מבחינת דירוג בגוגל.
אני לא חושב שיש פה דרך נכונה או לא נכונה
קולות
+2
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
משום שבן נתן מענה לשאלות אוסיף ואגיד שאני מעדיף להימנע מכתובות בעברית בגלל קשיים ותקלות בהתמודדות של פלטפורמות ותוכנות עם הכתובות הללו
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
מצטרף לתשובה.
אגב, במקרים כאלה ממליץ לך לעשות "כמו הגדולים".

לדוגמא: חנויות גדולות כמו קאסטרו, איידיגיטל.
מצד שני, זר4יו שיש להם נפח מכירות אונלייני רציני - בעברית.
מצד שלישי, איבורי וKSP בכלל הולכים לפי ID בסיסי ביותר.

אני בכל מקרה עם URL באנגלית.
קולות
+1
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
הייתי ממליץ לך להתחיל את תכנון המיזם שלך, שמתכוון על פי דברייך להביא לאתר מבקרים באמצעות השגת מקומות עליונים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, בחיפוש תשובה מוסמכת לשאלה האם גוגל יציג בכלל בתוצאות החיפוש שלו את כל אחד מאלפי המוצרים שבאתר, ואם כן מה דרוש בשנת 2014 כדי לקדם כל מוצר למקומות העליונים בגוגל, כדי שגם יימכר.

בעבר הרחוק, כאשר גוגל היה מעוניין מאד להרחיב את האינדקס שלו, הוא הציג את כל דפיו של כל אתר חדש. אבל בשלושת השנים האחרונות נתקלתי בלא מעט מקרים שגוגל נמנעים מלהציג דף נוסף של מוצר תעשייתי מאתר חדש, כאשר המוצר כבר מוצג בעשרות או מאות דפי מוצר כמעט זהים באתרים קודמים.
על ידי 240 צפיות
אין לי ציפיה שכל הדפים יאונדקסו ויגיעו לתוצאות הראשונות.
אך דווקא בגלל זה חשוב לי לבנות בסיס טוב לאסטרטגיית קידום. וד"א חלק מהמוצרים שלי יחודיים או שמופיעים במעט מקומות ברשת
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יש להניח שדפי המוצרים הייחודיים יאונדקסו אבל בעיית הקידום נשארת כל עוד ציבור משתמשי גוגל לא מחפש בהמוניו בגוגל את השמות שהמצאת\נתת להם.

מה זה לדעתך "אסטרטגיית קידום" מותאמת גוגל מודל 2014?
קולות
0
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
בנוסף לכל מה שצויין כאן, ממליץ לך לקרוא את המדריך הבא:
http://www.matthewwoodward.co.uk/tutorials/e-commerce/

מאחד הגדולים בתחום (באמת מרוויח ומצליח).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
stass, מתי המדריך נכתב והאם הוא עודכן למציאות הנוכחית שציינתי?
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
בסוף 2013, מדובר על אחד המדריכים המקיפים בנושא בניית אתרי eCommrce (גם עם ספציפית חלק מטכניקות הקידום שצויינו שם, אני היתי נמנע מהם) מאחד מאנשי המארקטינג המוערכים כיום באינטרנט.

מדובר על DOER שעובד ועושה ויחד עם זאת מספק המון ערך לגולשי האתר שלו.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
האם יש שם התייחסות לתופעה, הנצפית כאמור בשלושת השנים האחרונות, שגוגל נמנע לאנדקס דפי מוצר שמופיעים עם אותה תמונה ואותן ספציפיקציות טכניות או אחרות, בהרבה אתרי מסחר אלקטרוני קודמים?
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
לא חושב, הכתבה הזאת היא call to action ועוסקת במה כדאי, כלים ומתודולוגיות שניתן לעבוד איתן.
ולא - אל תעשו את זה, לא את זה, לא את זה ולא את זה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אני קורא מדי יום calls to action מיושנים ושגויים, ואם אין התייחסות לתופעה, הנצפית כאמור בשלושת השנים האחרונות, שגוגל נמנע לאנדקס דפי מוצר שמופיעים עם אותה תמונה ואותן ספציפיקציות טכניות או אחרות, בהרבה אתרי מסחר אלקטרוני קודמים, ייבנה אתר שחלק מדפיו, או כולם, לא יאונדקסו.
על ידי <סרן> 8.8k צפיות
ה-positive guidance הוא לרשום תיאור נפרד לכל מוצר. להסתכל על ה-negative fallbacks במצב כזה חסרי טעם לדעתי, יש מיליון דברים שצריך *לא* לעשות.
עדיף להתמקד בעשייה ש*כן* צריך לעשות, בנייה ועבודה.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
תג התיאור (Description) מוצג למשתמשי גוגל רק בדף תוצאות החיפוש. כאשר הם נכנסים לתוצאות החיפוש, ומדובר במוצר תעשייתי שהתמונה והספציפיקציות הטכניות או האחרות שלו מסופקות על ידי היצרן, הם יגלו שבכל תוצאת חיפוש הם יראו בדיוק את אותו הדבר!

מה עוד שבמקרים רבים מאד המערכת של גוגל מחליפה את תג התיאור שחיבר מקדם האתרים בתג תיאור מתוצרת גוגל, שמותאם במיוחד לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל. תג התיאור תוצרת גוגל נלקח מתוך טקסט הדף, ואם הטקסט דל מאד, כי זה מה שהיצרן סיפק, המערכת של גוגל לא תוכל לחבר תג תיאור חלופי, ותדרג את הדף במקום גרוע במיוחד, אם היא בכלל תאנדקס אותו.

אם שמת לב, אני נוהג לשאול כל מי ששואל פה איך לבנות או לקדם אתר מסחר אלקטרוני האם מדובר במוצרים מתוצרת עצמית או במוצרים תעשייתיים שמוצגים בהמוני אתרי מסחר אלקטרוני קודמים (בעלי האתרים הללו אינם ממציאים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, שום רעיון חדש אלא רק מעתיקים אתרי מסחר אלקטרוני קיימים).

מה שכן צריך לעשות, באתרי מסחר אלקטרוני שמציגים מאות או אלפי מוצרים תעשייתיים הוא ליצור ייחוד רב (!) לכל דף מוצר. מדובר לכן בעלות נוספת של עשרות או מאות אלפי שקלים, שהיזם לא לקח כלל בחשבון, משום שה-positive guidance שהוא מצא ברשת מעודד אותו להוציא ממון רב, אולי כל מה שיש לו, על בניית אתר שלא יוצג בתוצאות החיפוש, כי איש לא התריע אותו מפני האפשרות הזאת.

בשנים האחרונות פיתחתי אלרגיה לקורסים, לוובינרים ולתכנים של אתרי אינטרנט שמלמדים אנשים תמימים וחסרי אמצעים איך לעשות כסף מהיר באינטרנט (אינני מתכוון למי ששאל פה את השאלה) ומגלים שבשביל לעשות כסף מהיר הם חייבים להוציא המון כסף שהרוויחו לאט.
על ידי 240 צפיות
זקן השבט, אני עוקב אחרי השרשור אותו אני פתחתי ומבין מה אתה אומר. עם זאת, כתיבת תוכן ייחודי לכל מוצר תגרום לעיכוב של חודשים אם לא שנים בעליית האתר שלי. עדיף אתר שגוגל לא יאנדקס מאשר להיות בלי אתר בכלל. אחרי שהאתר יהיה למעלה, עם הזמן אני אשתדל להכניס תוכן מקורי. ושוב, בתחום שלי אין מאות מתחרים, אלא כמה אחדות, לכן אני סבור שהבעיה לא חמורה כמו מקרים של מוצרים שבאמת מופיעים מאות פעמים (כמו טלפונים סלולארים לדוגמה)
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נכון מאד. אבל מאחר וזו לא הייתה התכתבות פרטית בין שנינו, והשאלות והתשובות פה נקראות על ידי מאות קוראים נוספים, מצאתי לנכון להרחיב את היקף הדיון כדי שיהיה רלוונטי גם למי ששוקל לפתוח אתר מסחר אלקטרוני עם אלפי מוצרים תעשייתיים (שבגוגל העולמי באמגלית עלולים להתחרות באלפי אתרים זהים!), בלי לקחת בחשבון את עלות יצירת איכות תוכן ברמה גבוהה מאד לכל דף מוצר, פעולה שבלעדיה האתר לא יאונדקס בכלל.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,092 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 15/04/12 על ידי dror1180 670 צפיות
...