תג התיאור (Description) מוצג למשתמשי גוגל רק בדף תוצאות החיפוש. כאשר הם נכנסים לתוצאות החיפוש, ומדובר במוצר תעשייתי שהתמונה והספציפיקציות הטכניות או האחרות שלו מסופקות על ידי היצרן, הם יגלו שבכל תוצאת חיפוש הם יראו בדיוק את אותו הדבר!
מה עוד שבמקרים רבים מאד המערכת של גוגל מחליפה את תג התיאור שחיבר מקדם האתרים בתג תיאור מתוצרת גוגל, שמותאם במיוחד לביטוי החיפוש הספציפי שנשאל. תג התיאור תוצרת גוגל נלקח מתוך טקסט הדף, ואם הטקסט דל מאד, כי זה מה שהיצרן סיפק, המערכת של גוגל לא תוכל לחבר תג תיאור חלופי, ותדרג את הדף במקום גרוע במיוחד, אם היא בכלל תאנדקס אותו.
אם שמת לב, אני נוהג לשאול כל מי ששואל פה איך לבנות או לקדם אתר מסחר אלקטרוני האם מדובר במוצרים מתוצרת עצמית או במוצרים תעשייתיים שמוצגים בהמוני אתרי מסחר אלקטרוני קודמים (בעלי האתרים הללו אינם ממציאים, כמעט ללא יוצא מן הכלל, שום רעיון חדש אלא רק מעתיקים אתרי מסחר אלקטרוני קיימים).
מה שכן צריך לעשות, באתרי מסחר אלקטרוני שמציגים מאות או אלפי מוצרים תעשייתיים הוא ליצור ייחוד רב (!) לכל דף מוצר. מדובר לכן בעלות נוספת של עשרות או מאות אלפי שקלים, שהיזם לא לקח כלל בחשבון, משום שה-positive guidance שהוא מצא ברשת מעודד אותו להוציא ממון רב, אולי כל מה שיש לו, על בניית אתר שלא יוצג בתוצאות החיפוש, כי איש לא התריע אותו מפני האפשרות הזאת.
בשנים האחרונות פיתחתי אלרגיה לקורסים, לוובינרים ולתכנים של אתרי אינטרנט שמלמדים אנשים תמימים וחסרי אמצעים איך לעשות כסף מהיר באינטרנט (אינני מתכוון למי ששאל פה את השאלה) ומגלים שבשביל לעשות כסף מהיר הם חייבים להוציא המון כסף שהרוויחו לאט.