קשה מאד לדעת כמה "אנשים" שאלו בגוגל ביטוי חיפוש מסויים משום שגם אוטומטים לאיתור מיקומים בגוגל "שואלים" את אותם ביטויי חיפוש, וכן שואלת אותו גם האמא של בעל האתר, שרוצה להראות לחברות שלה שהאתר של הבן במקום הראשון בגוגל, וכך הלאה.
הנתונים הרלוונטיים הם מספר הכניסות הצפוי אם אתה במקום הראשון בגוגל לביטוי נתון, במקום השני לאותו ביטוי, וכו', וגם הנתונים הללו מושפעים ממידת האטרקטיביות של הכותרת והתיאור המוצגים עבורך בתוצאות החיפוש.
מהות עבודת קידום האתרים נגד מתחרים ראויים היא קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצוניים (מתקרבים ל-99%). חבל שהמציאות הזו לא נלמדת ברבע השעה הראשונה של הקורס "מבוא לקידום אתרים".