אני ממליץ תמיד להתייחס בספקנות גדולה להתרשמות שנוצרה בעקבות הניסיון המצטבר של מקדם אתרים ולהעדיף על פנייה תוצאות של ניסויים מבוקרים. מכל מקום, הייתי מנסח את דברייך קצת אחרת - תרומת הדף המקשר לציון הרלוונטיות של הדף המקושר (= תוספת הציון בגין הקישור הנתון) היא מכפלה של שני מספרים. אחד מהם מבטא את רלוונטיות הדף המקשר לדף המקושר והשני (מה שאתה מכנה בשם "כח הקישור") מבטא את סך התכונות האחרות של הדף - PR, סמכותיות הדומיין, מיקום הקישור בדף, ההסתברות שהקישור איננו מלאכותי (ונוצר רק לצרכי קידום) וכו'.
בוא נניח שבמקרה מסויים המכפיל המבטא את סך התכונות האחרות של הדף הוא 1.7 ואילו הגורם המבטא את רלוונטיות הקישור הוא 4.20. בדף מאתר אחר הגורם הוא שוב 1.7 אבל הרלוונטיות היא 99.7. מה השימוש שיש לנו מידיעת המכפיל בלבד? מה עוד שגם המכפיל ש-SPY-GLASS מספק מורכב מערכי חלק קטן מסך הפרמטרים?
עדיף אם כן לדבר על שלושה מכפילים: אחד שמבטא את הרלוונטיות, אחד שמבטא את הפרמטרים ש-SPY-GLASS מודד, ואחד שמבטא את הפרמטרים ש-SPY-GLASS איננו מודד. גם אם נחקור את הדף המקשר ונייחס לו הערכה משלנו לערך הרלוונטיות, נשארנו תקועים עם מכפיל שלישי שערכו המספרי המשוער לא יכול להיות ידוע בשום דרך, ועם מכפלה שאין כל קשר בין ערכה המספרי ל-LINK-VALUE של SPY-GLASS, משמע עם אשליה שאנחנו יודעים משהו שאי-אפשר לדעת.