על פי שיטת הדירוג החדשה של גוגל, המופעלת בהדרגה ביותר ויותר תוצאות חיפוש לביטויי החיפוש שעבורם גוגל בדקו ומצאו ששינוי השיטה כבר לא ממשיך להעלות לצמרת תוצאות חיפוש עוד יותר גרועות, קנה המידה לערך הקישור הוא שיעור השימוש בו ורמת שביעות הרצון היחסית של המשתמשים בו מהביקור בדף המקושר, בהשוואה לביקוריהם באתרים המתחרים.
על פי שיטת הדירוג החדשה, שפורסמה ב-27-5-2013, סביר ביותר להניח שקישור שלא משתמשים בו, ו\או המשתמשים מאוכזבים מהביקור באתר המקושר, מזיק (משמע, מפחית את ציוני הרלוונטיות) גם של הדף המקשר וגם של הדף המקושר.
להערכת ערך הקישור על פי מודל מיושן של גוגל (שניסוח השאלה שלך מזמין גם אותו), כבר אין שום ערך מעשי, משום שאין כל דרך לדעת האם שיטת הדירוג בתוצאות החיפוש, לביטויי החיפוש המקודמים של האתר, כבר הוחלפה, ואם לא, האם היא תוחלף מחר בבוקר, או בעוד שבועיים, או בעוד חודשיים או יותר. אי-הודאות הזאת היא מרכיב במשמעות המחודשת של הגדרת עבודת הקידום נגד מתחרים ראויים כ"קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות קיצונית, המתקרבת ל-99%".
ההגדרה הזו סותרת כמובן את ההגדרה השגויה שעל פיה קידום אתרים הוא יישום של ידע בדוק, שרק מתרחב אבל לא ממש מתהפך, הגדרה שנוח מאד להציג ללקוחות שלהם מוכרים את תוצרת עבודתם של מקדמי אתרים שבכישוריהם האישיים ובמסלול הכשרתם אין כבר כל צורך. זה הוא הרי אחד האמצעים העיקריים שבהם הנהלת גוגל משתמשת, כל עוד החלפת שיטת דירוג תוצאות החיפוש טרם הושלמה, כדי להוציא את אותם מקדמי אתרים, ואת מעסיקיהם, מהמשחק.
דיון מעניין בנושא הקישורים תמצאו גם ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/12564.