המשך הדיון (חלק ב') נמצא ב-
http://www.askpavel.co.il/qa/18615/ .
חשוב, ואפילו הכרחי, לקרוא את ההנחיות האחרונות של הנהלת חברת גוגל בנושא Adwords במקור:
http://adwords.blogspot.co.il/2014/06/more-insights-about-quality-score-and.html.
http://services.google.com/fh/files/misc/settling-the-quality-score-whitepaper-final.pdf
https://support.google.com/adwords/answer/2404197
הנושא הובא לידיעתי על ידי איתמר ב-
http://www.actv-tec.co.il/viewtopic.php?f=1&t=5645&sid=97d5c9be0e879a26ce9933affbe9b739.
אהבתי במיוחד למצוא בהן אישוש מלא לניבויים ולהערכות שאני משמיע בפורומים מזה כמעט שנה (אם כי בעבר הנחתי שציון האיכות ניתן לדף הנחיתה, ועכשיו אני מבין שהוא ניתן לביצועי מסע הפרסום בכללותו):
א. מרכיב מרכזי בשקלול ציון האיכות הוא, ממש כמו בשיטת הדירוג החדשה של תוצאות החיפוש האורגניות, רמת שביעות הרצון היחסית (משמע, בהשוואה לרמת שביעות הרצון מהביקור בדפי הנחיתה המתחרים) של אוכלוסיית המקליקים על מודעת Adwords מתוכן דף הנחיתה כפי שהיא נמדדת על ידי המערכת של גוגל,
מתוך עשרות או מאות טיפוסי איתותים ועוצמתם (שזמן השהיה ושיעור הנטישה אינם נכללים ביניהם).
הסיבה לכך היא השאיפה המוצהרת של הנהלת חברת גוגל, מטעמי רצון לשמר את היתרון התחרותי, לספק לציבור המשתמשים, בראש סדר הצגת המודעות, את הצמדים של מודעות ודפי נחיתה שהם הכי רלוונטיים (משמע, הכי ממריצים להמרה בדף הנחיתה) לאוכלוסייה ששאלה ביטוי חיפוש נתון, כאשר השיפוט מה יותר רלוונטי איננו נעשה יותר על ידי אלגוריתם מכני של גוגל, על פי השערות "אובייקטיביות" של עובדי גוגל שהוטמעו באלגוריתם, אלא על פי מדידת רמת שביעות הרצון הסובייקטיבית של אוכלוסיות המשתמשים עצמן, שבמקרים רבים עשויות להפתיע מאד את אותם עובדי גוגל שהחליטו בעבר "מה טוב למשתמש".
ב. ציון האיכות המוצג על ידי גוגל למנהל מסע הפרסום הספציפי מהווה לכן מעין ממוצע של כלל ציוני רמת שביעות הרצון היחסית שביטאו כל האוכלוסיות ששאלו את מגוון ביטויי החיפוש הספציפיים שהוגדרו במסע הפרסום, הקליקו על המודעה ונחתו בדף הנחיתה המקושר מהמודעה. משתמע מכך שלדף נחיתה שטרם נחתו בו מהקלקה על מודעה אין ציון שביעות רצון שמשוקלל בציון האיכות של מסע פרסום, או שנקבע לו באופן שרירותי ציון זמני.
לדוגמא: מסע הפרסום מציין רק שני ביטויי חיפוש שעבורם המודעה תוצג: "נעלי ספורט לנשים" ו"נעלי ספורט לגברים". רמת שביעות הרצון של הגברים מדף הנחיתה עשויה להיות גבוהה מאד ותקבל ערך מספרי גבוה ביותר, אבל רמת שביעות הרצון של הנשים עלולה להיות נמוכה מאד (כי אולי מי שעיצבו וכתבו את תוכן דף הנחיתה הם גברים צעירים), או אפילו שלילית. ציון האיכות של מסע הפרסום יהיה מעין ממוצע ביניהם, וכדי לשפרו עד למקסימום אין כנראה מנוס מהפרדת מסע הפרסום לשני מסעי הפרסום, עם דף נחיתה ספציפי לנשים שעוצב וחובר על ידי מי שהרבה יותר מתאים ומוכשר לכך.
ג. גוגל לא מדברים כמוני על ציון "לרמת שביעות הרצון היחסית" אלא על ציון ל"חווית המשתמש". אינני אוהב את ההגדרה שלהם, אם כי היא לא משנה את מהות מושא ההגדרה, בעיקר משום ש"חווית המשתמש" נתפשת ונמדדת מזה זמן רב על ידי מי שמתכנים "מומחים" לתחום הזה, מתוך השוואה של שתי חלופות קיימות או יותר של תוכן דף הנחיתה, ולא יכולה להימדד כמובן כנגד החלופה של דף נחיתה של מתחרה, או כנגד החלופה של עבודת מעצב ויוצר תוכן מוכשרים במיוחד שעוד לא נשכרו!