◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
0
1.0k צפיות

מה דעתכם על ההסבר העדכני של הנהלת חברת גוגל בנושא ציון האיכות של מסע Adwords ? - חלק ב'

על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המשך הדיון מדף http://www.askpavel.co.il/qa/14332

בקריאה נוספת של דפי גוגל שמתייחסים למרכיבי (!) ציון האיכות של מסע פרסום באדוורדס, ולהבחנה שהם עושים בין ציון האיכות (Quality Score) לבין Ad Rank אני מוצא לנכון להרחיב את הדיון שהתחלתי לפני שנה בחלק א' של השאלה הזו.

בחלק א' כתבתי ש:

"מרכיב מרכזי בשקלול ציון האיכות הוא, ממש כמו בשיטת הדירוג החדשה של תוצאות החיפוש האורגניות, רמת שביעות הרצון היחסית (משמע, בהשוואה לרמת שביעות הרצון מהביקור בדפי הנחיתה המתחרים) של אוכלוסיית המקליקים על מודעת Adwords מתוכן דף הנחיתה כפי שהיא נמדדת על ידי המערכת של גוגל,
מתוך עשרות או מאות טיפוסי איתותים ועוצמתם (שזמן השהיה ושיעור הנטישה אינם נכללים ביניהם)."

האם טענה זו מתיישבת עם האופן שבו הנהלת חברת גוגל מתארת בשלושת הציטוטים הבאים את חישוב הערך הכמותי של איכות דף הנחיתה של המודעה, והאם איתותי שביעות הרצון (או אי-שביעות הרצון) של המבקרים שהקליקו על מודעה מאיכות דף הנחיתה המקושר אליה, נלקחים בכלל בחשבון (לפחות לאחר שהצטברו מספיק נתונים) או שמדובר באלגוריתם שרק מנבא (!) את רמת שביעות הרצון שתהיה למבקרים? מה הכוונה ב-real-time evaluations ? מה דעתכם?

שימו לב שבניגוד למיתוס הנפוץ, ציון האיכות (Quality Score) הגלוי איננו (!) משפיע על המחיר לקליק שישולם ועל מיקום המודעה, בעוד ששלושת הערכים שמרכיבים אותו בזמן אמת (!) (ad relevance, expected CTR and landing page experience), שהם סמויים, כן משפיעים! את הסתירה כביכול הזו אני מצליח ליישב רק אם ציון האיכות הוא ערך כמותי היסטורי שמעודכן נניח פעם בחודש, בעוד ששלושת הערכים שמרכיבים אותו אינם תוצאה של מדידה (!) אלא תוצאה של ניבוי או הערכה שמבוססים למשל על הערכות של השפעת שינוי מקום המודעה בסדר הצגת המודעות בעקבות העלאת או הורדת הביד, שינוי תוכן המודעה או שינוי תוכן דף הנחיתה, או החלפת דף הנחיתה החל מהיום. האם זה רומז על כך שגם בתוצאות החיפוש האורגניות, בטרם נאספו ונותחו התגובות של די מבקרים, גוגל מעריך\מנבא את איתותי שביעות הרצון הצפויים?
 
---------------------------------------------------------------
בדף http://services.google.com/fh/files/misc/settling-the-quality-score-whitepaper-final.pdf כתוב:
.
3. Pay Attention to the “Big Three” Component Parts of Ads Quality
They are: ad relevance, expected CTR and landing page experience.
Why: The real-time evaluations of these three components are used in the ad auction, while your Quality Score itself is not.
Speaking generally, when those three components aren’t working well, you may want to take the below actions to improve them:
Quality Score diagnosis Action to take
Below-average ad relevance: Do a better job of matching ads to user queries
Below-average expected CTR: Make your ads more compelling
Below-average landing page experience: Drive traffic to more useful or more relevant landing pages
---------------------------------------------------------------
בדף https://support.google.com/adwords/answer/1659694?ctx=glossary כתוב:
Landing page experience

A measure that Google uses to estimate how relevant and useful your website's landing page will be to people who click on your ad. Landing pages with higher ratings are usually well organized and have text that relates to a person's search terms.

The landing page experience status describes whether your landing page is likely to provide a good experience to customers who click your ad and land on your website. For example, is your landing page clear and useful to customers? Is your landing page related to your keyword and what customers are searching for? Is the page clearly organized and easy to navigate? All these factors can play a role in determining your landing page experience status.
Your keywords can have one of three statuses: above average, average, or below average.
Having an "average" or "above average" status means that there are no major problems with this keyword's landing page experience when compared to all other keywords across AdWords.
A "below average" status means that you might want to consider some changes to improve your website's landing page.
Use this status to help identify landing pages that might be hurting your chances of making conversions like sales or sign-ups.
It's possible for a keyword to have a high Quality Score and low landing page experience (or vice versa) because AdWords looks at a number of different quality factors when determining Quality Score. Even if your overall Quality Score is high, looking at the individual factors can help you identify potential areas for improvement.
---------------------------------------------------------------
בדף https://support.google.com/adwords/answer/2404197 כתוב:

הבנת חוויית דף הנחיתה

חוויית דף הנחיתה פירושה עד כמה טובה, לדעתנו, תהיה החוויה של אדם שמגיע לדף הנחיתה שלך (דף האינטרנט שאליו הוא מגיע לאחר לחיצה על המודעה שלך). תוכל לשפר את חוויית דף הנחיתה על ידי:

הצגת תוכן רלוונטי, שימושי ומקורי,
קידום שקיפות והגברת המהימנות של האתר שלך (לדוגמה, על ידי הצגת הסבר לגבי המוצרים או השירותים לפני שאתה מבקש מהמבקרים למלא טפסים לשיתוף המידע שלהם),
מתן אפשרות ללקוחות לנווט בקלות באתר שלך (כולל באתרים למכשירים ניידים), וכן
עידוד לקוחות לבלות זמן באתר שלך (לדוגמה, בכך שתוודא שהדף שלך נטען במהירות כך שאנשים הלוחצים על המודעה שלך לא יתייאשו ויעזבו את האתר בטרם עת).
חוויית דף הנחיתה משפיעה לא רק על ציון האיכות שלך, אלא גם על דירוג המודעה ועל מחירי הפרסום.

מדוע חוויית דף הנחיתה חשובה
דפי נחיתה דומים במידה מסוימת לרכב - אם הם מקבלים טיפול טוב, סביר להניח שיספקו ביצועים טובים יותר וחיסכון בעלויות בהמשך הדרך. תוכל להפיק יותר מדף הנחיתה שלך אם תקל על המבקרים לבצע רכישה, להירשם לניוזלטר או לבצע פעולה רצויה אחרת באתר שלך.

שיפור חוויית דף הנחיתה

אנו משתמשים בשילוב של מערכות אוטומטיות והערכה אנושית כדי לקבוע את חוויית דף הנחיתה באתר שלך. המודעות שלך עשויות להופיע בתדירות נמוכה יותר (או לא להופיע כלל) אם הן מפנות לאתרים שמספקים חוויית משתמש גרועה
Your ads may show less often (or not at all) if they point to websites that offer a poor user experience. אם אתה מנסה לשפר את חוויית דף הנחיתה, ייתכן שהגיע הזמן לעדכן את דפי הנחיתה. ראה בהמשך הנחיות כלליות שיעזרו לך לחשוב על דרכים לשיפור חוויית דף הנחיתה שלך, ולהשיג בעתיד ביצועים טובים יותר מדף הנחיתה בהמשך הדרך.

תוכן רלוונטי, שימושי ומקורי
ודא שדף הנחיתה רלוונטי באופן ישיר לטקסט של המודעה ולמילת המפתח שלך.
ספק מידע שימושי בדף הנחיתה, בנוגע לדברים שאתה מפרסם.
נסה להציע תכונות שימושיות או תוכן שימושי שיהיו ייחודיים לאתר שלך.
---------------------------------------------------------------
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
היי עמנואל משאיר לך את הדיון (אין לי הרבה במה לתרום).

לא בטוח אם זה הבמה המתאימה (טכנית) לשיקולך
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
יש פה במה אחרת?

עצם קיומה של השאלה, גם אם איש לא יצטרף לדיון, מאפשר לי לקשר אליה כאשר יופיעו שאלות נוספות הנוגעות לשיפור ביצועי מסע אדוורדס. מה עוד שמאז ש-SEOMOZ הפכו ל-MOZ מרבית מקדמי האתרים הפכו בין לילה ל"מומחים לשיווק באינטרנט" ומדברים על Inbound Marketing בפוסטים שמתפרסמים פה מדי כמה זמן.

השאלה איך צריך (משמע, מה בדיוק דורשת הנהלת חברת גוגל מבעלי\מנהלי\מקדמי האתרים) לעשות כדי שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש (משמע, אופטימיזציה לדרישות בעל האתר או בעל דף הנחיתה  באמצעות אופטימיזציה לדרישות מבקרי האתר או דף הנחיתה) הפכה לשאלה המרכזית ברמת ניהול השיווק באינטרנט. השוו למשל את העמדה של מחבר הפוסט ב- http://www.askpavel.co.il/blog/in-house-seo , שמתעלם לחלוטין מהציווים העדכניים של הנהלת חברת גוגל, כדי לשמר לעוד זמן-מה את אשליית המשך הנחיצות של עבודת קידום אתרים מודל שנת 2005, עם ההסתייגויות המאירות את "הסכנה הברורה והמיידית" לאינטרסים המסחריים של בעלי האתר.
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
למי שסבור שכדי להיות מוצג במקום הראשון בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל העולמי באנגלית, לביטוי חיפוש סופר-תחרותי (prom dress),  הוא חייב להשקיע ב"מומחה לכתיבת תוכן שיווקי", אני ממליץ לו לפתוח את ה-cache בגירסת טקסט בלבד:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5xMhydmle1cJ:https://www.sherrihill.com/prom-dresses/&hl=en&strip=1&vwsrc=0/

1 Answer

קולות
0
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
יש לשים לב שבדף יש עדיין תוכן בעל ערך שתואם לכוונת המחפש בביטוי.
גם אם מדובר במדיה עשירה ולא מאמר
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
האם אפשר היה לדעת זאת רק מעיון בדף, על סמך העדר עבודת ה-SEO ועבודת "כתיבת התוכן", בלי לדעת שהוא מוצב במקום הראשון לביטוי סופר תחרותי?

איך לדעתך היו שופטים את הדף הזה 100 מומחי SEO ו-100 מומחים לכתיבת "תוכן מותאם SEO", אם הייתי מספר להם רק שזה אתר שאני מגיש אותו לביקורת מקצועית ומבקש עצות מה לעשות כדי לקדם אותו בגוגל?
על ידי <רב אלוף> 178k צפיות
נערך על ידי
כן בהחלט (גם מדיה זה תוכן)


לשאלה השניה זה תלוי, ניחוש שלי שהם יעבירו הנחיות טכניות לשיפור הדף
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מסקנה: ההנחיות הטכניות לשיפור הדף (והנחיות לכותבי התוכן להוסיף טקסט שכולל את ביטויי המפתח, כותרות H1 ו-H2, וכו') הן גם מיותרות וגם, מי יודע, אולי אפילו עלולות להזיק להצלחת הקידום שכבר הושגה בזירה סופר-תחרותית.

לעומת זאת, בזירה שאיננה תחרותית כלל, יש בהחלט טעם לחשוש שפער ציוני הרלוונטיות שבין תוצאת החיפוש שהשיגה בקלות רבה את המקום הראשון לבין תוצאות החיפוש המתחרות בה הוא זעום, ויש טעם לציית להנחיות הטכניות ולהנחיות לכותבי התוכן כדי להרחיב את פער הציונים במידה מסויימת.

4,354 שאלות

7,384 תשובות

9,949 תגובות

2,078 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 26/12/13 על ידי שלומי כהן <סגן משנה> 1.0k צפיות
2 תשובות
קולות
+2
1 תשובה
קולות
0
שאלה נשאלה על ידי 6/04/15 על ידי emc2 390 צפיות
...