פורטל אתרים עסקי הוא רעיון מיושן שחייב להתמודד עם לא מעט קשיים, כפי שהוכיח לי הניסיון המצטבר גם בניהול עבודת קידום אתרים וגם כיזם באינטרנט, ב-15 השנים האחרונות:
א. אם הפורטל פונה לשוק היעד הישראלי, מדובר תמיד בשוק קטן יחסית וברווח מוגבל מאד, אם בכלל.
ב. עיקרון ההשתתפות בפורטל מחייב הקמת מערכת שיווק ומכירה מקצועית ויקרה לבעלי העסקים.
ג. בעלי העסקים הפוטנציאליים מופצצים מדי יום בהצעות מפורטלים ותיקים ומבוססים, כגון "דפי זהב", פורטלים קטנים מקבילים ואמצעי פרסום אחרים (מקומונים וכו').
ד. מתוך ג-4,000 מקדמי אתרים "תותחים" שהיו בארץ לפני כשנתיים, מרביתם נטשו את המקצוע, כי הידע שלהם היה שטחי ביותר, וגם הפך לשגוי כאשר גוגל התחילו להעניש בהדרגה אתרים שקודמו בשיטות ה"תותחנות" הנפוצות.
ה. למקדם אתרים שאיננו עובד עבור לקוחות אלא רק על אתרים בבעלות עצמית (כמו למשל יגאל פינס, המוכר בשם "המיליונר בפיג'מה"), יש כיום שפע חלופות אינטרנטיות טהורות שאינן מצריכות שיווק נגד תחרות חריפה של מקום בפורטל, ובטח שלא מצריכות את חלוקת הרווח עם שותפים שהביאו רק רעיון גולמי.
במילים אחרות, רק אם הרעיון שלך ממש מבריק, והוא עוקף את חמשת הקשיים שתיארתי מעלה, יש טעם לפנות למקדמי אתרים שעובדים על אתרים בבעלות עצמית (או חלקית) ושפועלים במרץ כדי להסתגל מראש גם לאותן "גזירות" של הנהלת חברת גוגל שהעיפו את מרבית ה"תותחים" מהמשחק, וגם ל"גזירות" שעוד יבואו, וטיבן עוד לא ידוע כמובן. אחרת יהיה לך "שותף" לזמן קצר שרק יעשה נזק למיזם שלך.