אני רואה שאני חייב לתקן במידה מסויימת את מה שכתבתי - אכן יש מיעוט זעיר של אתרי אינטרנט שעניינם הוא בשכנוע ציבור המבקרים לאמץ עמדה פוליטית, אידאולוגית, דתית וכיוצא באלה, ומה שמפרסמים בהם הם מאמרים שהיו יכולים להתפרסם גם בעיתון או כתב עת מודפס. יש כמובן גם מאמרים מדעיים ומאמרים אקדמיים בתחומים אחרים, ומאמרים מקצועיים (הנדסה, משפטים, וכו'). אם האתר שלך הוא באחד התחומים הללו, אני מבקש סליחה.
מי שקובע למה יש משמעות בעיני המערכת של גוגל הם עובדי גוגל. הייתי צריך להזכיר שמי שהודיע לציבור שגוגל מתעלם מזמן השהיה ומשיעור הנטישה הוא John Mueller. מאידך, שני הנתונים הללו הופקו על ידי כל מערכת לניתוח סטטיסטי של פעילות האתר, שנים לפני הופעת גוגל אנליטיקס, ולפעמים הם בעלי משמעות לבעלי האתר, למעט מקרים הדומים למה שהצגתי בתשובתי. אני מרבה להציג את המקרה הזה כדי לערער על הבדיה הרווחת שזמן שהיה ארוך הוא תמיד (!) טוב ושיעור נטישה גבוה הוא תמיד רע.
מלבד זמן הטעינה, איזה פרמטרים נוספים (!) של איכות חווית הגלישה אתה מקבל באנליטיקס?
ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לכל ביטוי חיפוש שיש לו עבורו ציון גבוה מ-0, קובע את מיקום הדף בגוגל ביחס לציוני כל שאר תוצאות החיפוש לאותו ביטוי. אם המיקום שלך לביטוי חיפוש נתון היה 16, הרי שבאותו הזמן היו רק 15 תוצאות חיפוש בעלות ציון רלוונטיות משוקלל יותר גבוה (!) לאותו ביטוי. אפשר שבינתיים נוספו עוד 10 כאלה, אפשר שהם נוספו כי הציון המשוקלל היה יותר גבוה למרות שהציון החלקי בפרמטרים המייצגים רספונסיביות היה יותר נמוך, ואפשר שגם בפרמטרים הללו הם עלו עלייך.
שיטת הדירוג הקודמת של גוגל הפעילה רובוטים (אלגוריתמים) והתוצאות שלה תאמו את ההגיון של עובדי גוגל שיצרו אותם. מייסדי גוגל חשבו בתמימות שיצירת קישורים היא תמימה ופנויה מאינטרסים, בדומה לציטוטים שבמאמרים אקדמיים. אבל הם לא לקחו בחשבון את המציאות שבה מקדמי אתרים מנצלים כל התחכמות אפשרית - כך למשל מאמר אקדמי ישן ומודפס וכרוך הרי לא יכול לצטט מאמר חדש, אבל אתר אינטרנט ישן יכול. וכדי לתקן את הפער שבין החלום למציאות הם מינו את Matt Cutts כדי לנהל מחלקה שמוסיפה טלאי על טלאי, עד שגם להנהלת חברת גוגל מאסה בתוצאה והחליטה להחליף אותה.
אבל מה שהכי חשוב עכשיו הוא שבשיטת הדירוג החדשה מי שקובעים איזו תוצאת חיפוש יותר רלוונטית הם ציבור המבקרים בה (וכפי שמלמדים מחקרי הכלכלה ההתנהגותית בני האדם הם כמעט תמיד לא רציונליים ולא הגיוניים), בעוד שגוגל רק מודד את ההתנהגות וההעדפות שלהם ומסדר את תוצאות החיפוש על פי הסדר היורד של ציון הרלוונטיות המשוקלל שלהן. השגיאה הגדולה ביותר שמקדמי אתרים יכולים לעשות זה לפעול ביחס לשיטת הדירוג החדשה על פי הכללים המיושנים של שיטת הדירוג הקודמת.