◀ חדש! הצטרפו לקבוצה הסגורה שלנו בפייסבוק ושאלו את המומחים להצטרפות >>
קולות
+2
2.0k צפיות

איך להתחיל ללמוד קידום אתרים ומה אתם חושבים על הקורסים שיש בארץ

על ידי 200 צפיות
נערך על ידי
איך להתחיל ללמוד את התחום (seo) והאם אתם ממליצים על אחד מהקורסים שיש בארץ,אבל לי זה נראה קצת מוזר שהקורסים מציאים 3 חודשים רק ללימודים.
על ידי 820 צפיות
הבסיס השעתי לשכר לימוד הוא בין
70 ל 100 שח לשעה
כך שאם הקורס ימשך שנה אקדמית מלאה
הקורס יעלה 40000 עד 50000 שח

3 Answers

קולות
0
על ידי <רב סרן> 10.2k צפיות
 
Best answer
היי יוסף,

אתה צודק, אכן נשמע כמו יחסית מעט זמן כדי ללמוד מקצוע שלם.
מצד שני, בגלל שהתחום הזה כל הזמן משתנה, המטרה בקורסים היא ללמד אותך לחשוב כמו מקדם אתרים ולהקנות לך אוסף מושגים, הגדרות וטכניקות ראשוניות שיעזרו לך להיכנס לתחום. מעבר לזה, אם הקורסים היו ארוכים מדי, הם היו יקרים ואף אחד לא היה יכול להרשות אותם לעצמו.
ריכזנו באתר רשימת קורסים שמלמדים קידום אתרים אז אתה מוזמן לעבור עליהם ולראות מה כל אחד מציע (גילוי נאות - גם הקורס שלנו מופיע שם): http://www.askpavel.co.il/courses
בנוסף, אם אתה רוצה ללמוד את זה לבד, גם אפשרי. רשימת המקורות הבאה שיצרנו כוללת מילון מונחים, מדריכים, כלים ועוד - http://www.askpavel.co.il/learn
קולות
0
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שווה לשלם גם 200,000 ש"ח בשביל ללמוד, במשך 4 שנים, מקצוע שיפרנס אותך יפה. מחקרים מראים שלא ניתן ללמוד מקצוע בפחות מ-10,000 שעות לימוד ותרגול. אבל הקורסים הללו מתיימרים ללמד קידום אתרים בתוך 140 שעות או פחות. שוליה של סנדלר לומד הרבה יותר, וגם מובטחת לו פרנסה.

עיקר העיסוק שלי פה, במתן תשובות לשואלים, הוא להסביר להם שהם שואלים שאלות שגויות כי מה שלמדו בקורסים או מקריאה באינטרנט הוא כבר לא נכון, כי הנהלת חברת גוגל מחליפה את שיטת הפעולה של מנוע החיפוש שלה מן הקצה אל הקצה ומה שלמדו כבר לא נחוץ.
על ידי
אז איך אפשר ללמוד, אתה אומר שהקורסים לא שווים שקל, אז איך ללמוד, מה שמאפיין כמעט את כל האנשים שעוסקים בתחום, זה שכולם יודעים לומר איפה לא ללמוד ומה לא לעשות, אבל אף אחד לא אומר מה כן לעשות, שאלתי בוגרת קורס והיא אמרה שהקורס מספיק טוב בשביל לדעת לקדם אתרים מה אתם חושבים ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מה זה "לדעת לקדם אתרים"? הרי אם 300 מקדמי אתרים מתחרים ביניהם איך לקדם 300 אתרים לחמשת המקומות העליונים בגוגל, רק 5 יצליחו ו-295 ייכשלו בהכרח!

יש טעם ללמוד רק ממי שהקדיש מאות או אלפי שעות לימוד רק (!) כדי לדעת במה מנוע החיפוש של גוגל, מודל 2014, שונה ממודל 2012. שאל את אותה בוגרת קורס כמה שעות היא השקיעה בזה.

יש לי רושם שאתה סבור בטעות שמדובר במקצוע טכני כמו כל מקצוע טכני אחר. קרא למשל את:
http://searchenginewatch.com/article/2276448/Google-Improve-Your-Sites-Rank-by-Building-High-Quality-Sites-Not-Links:
Previously, the article (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=en)
(:in Hebrew https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) had a line that read:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by increasing the number of high-quality sites that link to their pages.
We’'ve bolded the key part, which was changed on May 27th, 2013 to say:
In general, webmasters can improve the rank of their sites by creating high-quality sites that users will want to use and share.

...ונסה להבין איך, ובתוך כמה זמן, אפשר ללמוד באופן מוצלח לגרום למשתמשי גוגל לרצות (!) להשתמש באתר שאתה עובד עליו, יותר מאשר הם רוצים להשתמש באתרים המתחרים.
על ידי
אני ממש אבל ממש לא חושב שזה מקצוע טכני, אני יודע שמה שאתה לומד היום לא שווה מחר, אבל לא יכול להיות שאף קורס לא מספיק טוב בשביל לתת 60 70% מהידע ואז את שאר הידע מקבלים מביצוע מעשי על אתרים, אני צודק ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
מאחר ומה שאתה יודע היום יהיה שגוי מחר, קידום אתרים (נגד מתחרים ראויים בתוצאות החיפוש) איננו מקצוע של צבירת ידע, אלא מקצוע של קבלת החלטות בתנאים של אי-וודאות קיצונית.
על ידי
מה אתה חושב על חומר הקורס הזה :

תוכנית הקורס:

מבוא ל- HTML ו- JavaScript
מבנה האינטרנט שמות מתחם
סביבת שרת לקוח
HTTP-Response Header
כתובות IP ו- C Class
כתובות URL
Cookies
Session
מיקום גיאוגרפי
זמינות
שרתי DNS
שרתי פרוקסי
שרת שיתופי ושרת ייעודי

Google Data Centers
GFS, BigTable ו MapReduce
העכבישים השונים של גוגל
המטמון של גוגל
מבוסטון לפלורידה ועד פינגווין ופנדה

קידום אתרים סקירה כללית קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן
יחסים בין מנועי החיפוש השונים
שימוש במנועי החיפוש בארץ ובעולם
מבנה דף תוצאות החיפוש של גוגל
אנונימיות היא כבר לא שם המשחק
גורמי ההשפעה על דרוג האתר במנועים
קידום אתרים בשפות שונות ובמדינות שונות

מחקר מילות מפתח מילות מפתח
שיטות למציאת ביטויים יעילים ואיכותיים
ניתוח כדאיות וזיהוי פלחי שוק
נפחי חיפוש
מגמות
KEI - מדד מוחלש ולא רלבנטי
מדרגי רלבנטיות, מיקוד ואחרים
מדרג SEO
הערכה תקציבית
מיקוד האתר במילות המפתח
זהירות משימוש בכלים "מקצועיים"
הכלים של גוגל
תרגיל חובה: מחקר מילות מפתח

תוכן תוכן איכותי
אמינות האתר
הכפלת תכנים באתר ובין אתרים שונים
Canonicalבאתר ובין אתרים שונים
Rich snippets ,schema.org, Microdata
"שפה" תואמת למנועי החיפוש
איתור מקורות תוכן והפצה
תגיות
קידום תמונות ווידאו במנועי חיפוש
Google Images
סקירת הפרמטרים המשפיעים על קידום התמונות בגוגל
Panoramio, Google earth ו- Google Maps
Google places for Business
תופעת גניבת התמונות בגוגל
תג וקובץ Robots
חסימה והסרת תכנים ממנועי החיפוש
עיצוב תוצאות החיפוש
תוכנות ועזרים לניהול ולמעקב אחר תכנים

קישורים Trust Rank
Page Rank
תיעול משקל ועומק קישורים
מפות אתר HTML ו XML
קישורים פנימיים, יוצאים ונכנסים
מדידת איכות הקישורים
חסמי קישורים
NO FOLLOW – NO GOOGLE הטמטום של גוגל
דיווח קישורים רעים – לא בגוגל!
קישורי רוחב
הקמה וניהול פרופיל קישורים איכותי
תוכנות ועזרים לניתוח, ניהול ומעקב אחר קישורים
תרגיל חובה: תכנון פרופיל קישורים

Social SEO סיגנלים ומנועי החיפוש
איתור רשתות
ניהול פרסונות
"מכונת הנשמה" לפרסונות
התנהלות ברשתות ומניעת ספאם
הצפת תכנים
אתרי Social Bookmarking
שיווק וקידום באמצעות וידאו
באזז ויראלי וקידום אתרים
קידום באמצעות אתרי שיתוף

אופטימיזציית מבנה האלמנטים המרכיבים את הדף וחשיבותם בקידום האתר
הפניות 301 ו- 302
A1 Sitemap Generator
A1 Sitemap Analyzer
תהליכים ושיטות לאופטימיזציות מבנה
מעבר בין שמות מתחם, טכנולוגיות ושדרוג מבנה תוך שימור מצב קיים

Google Webmaster tools
Web Analysis ניתוח תנועת גולשים באתר
שיטות ודרכי איסוף מידע
מעקב המרות ויעדים
Funnel Report
A/B Split , Time Split
Google Analytics
Advanced Segments
ניהול פרופילים ופילטרים
מעקב אחר מסעות פרסום

ROI ומיטוב המרות מושגי יסוד
ניסויים מבוקרים
Google Website Optimizer
קניבליזם

חווית משתמש ו SEO חברות ויריבות
עקרונות בתכנון ואופטימיזציה של דפי נחיתה
הצצה לסודות השכנוע וההנעה לפעולה

Adwords Google סקירה כללית
ניהול חשבונות מרובים , MCC
מסעות פרסום, קבוצות מודעות, מודעות, מילות מפתח
מעקב ביצועים ואופטימיזציה של מסע פרסום
רשתות הפרסום של גוגל
מיקודים
ניהול תקציב
יחס המרה
דפי נחיתה
Conversion Optimizer
Adwords Editor Google
Google Ad Manager

קידום אתרים בסלולר אתר מותאם, אתר רספונסיבי ואפליקציה
אסטרטגיות לקידום אתרי מובייל במנועי החיפוש

זכויות יוצרים והיבטים משפטיים
מערכות CMS וקידום אתרים סקירת מערכות לניהול תוכן קוד פתוח
לא הכל ורוד בקידום אתרים
סקירת תבניות ותוספים

קידום אתרים אפור
הקמת וניהול עסק לקידום אתרים ולשיווק באינטרנט כלים בשולחנו של מקדם האתרים
תהליכי עבודה
זיהוי לקוחות פוטנציאלים ופנייה אליהם
שרות ודיווח
תמחור והצעות מחיר
אמינות ואמנת השירות

פרויקט מלווה במהלך הקורס לקידום אתרים ובמשך 4 חודשים מסיומו, התלמיד יקדם אתר בליווי חונך. מלאכת הקידום כוללת:
מסמך קבלת אתר
בדיקת מילות מפתח
דוח אופטימיזציית מבנה
דוח אופטימיזציית תוכן
ניהול האתר
ממשקים למערכות ניהול האתרים של גוגל ויאהו
הפצת מאמרים ושיתופי פעולה עם אתרים נוספים בתחום.
התלמידים יוכלו לבחור בקידום אתר בארץ בעברית או בחו"ל באנגלית מתוך מבחר אתרים מוצעים



קידום אתרים בגוגל הפתרון היעיל ביותר לחשיפה ממוקדת!
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
לאור שינוי ההנחיה של גוגל לבעלי\מנהלי אתרים שביקשתי ממך לקרוא, לא די ב"הצצה לסודות השכנוע וההנעה לפעולה" שהפכה בינתיים למהות (!) המקצוע. לקראת שנת 2015 הנושא הזה צריך להיות עיקרי, בעוד שלכל שאר הנושאים המפורטים בסילבוס די בהצצה חטופה.
על ידי
קודם כל תודה רבה,דבר שני קראתי את מה שנתתי לי אבל הבעיה היא שאין איפה ללמוד בצורה מקצועית באמת את התחום, לפי מה שאתה אומר שהקורס לא מספיק טוב, אז איפה או איך כן ללמוד?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
שים לב - לא אמרתי שהקורסים אינם מספיק (!) טובים, אמרתי שהקורסים מכשילים (!) את כוונות הנרשמים שרוצים לרכוש מקצוע שיפרנס אותם למשך שנים רבות, אבל בגלל השינויים התכופים והרדיקליים שהנהלת חברת גוגל כופה על המקצוע, הכישורים האישיים הדרושים ומסלול ההכשרה ב-2014 חייבים להיות ממש הפוכים (!) לכישורים האישיים ולמסלול ההכשרה שהתאימו לשנת 2012. לפני הרבה שנים גיליתי להפתעתי ליד מטה המשטרה ביפו בית מלאכה לפרזול פרסות של סוסים וחמורים. תאר לעצמך שעקב בורות הציבור מצליחים גם היום ללמד את המקצוע הזה בארבע מכללות שונות, ללא כל תנאי קבלה וללא כל תנאי סיום.

אז איפה כן ללמוד? האם יש לך את הכישורים האישיים הדרושים לעבודה שמהותה היא קבלת החלטות בתנאי אי-וודאות קיצונית? אם כן, אז התשובה האחראית היחידה היא להירשם כמתלמד במשרד קידום שאיננו עובד עבור לקוחות, אלא רק על אתרים בבעלות עצמית, והוא תלוי לכן בכישורים האישיים וביכולת עובדיו להתעדכן במהירות ולהיפטר מכל פיסת ידע שהפכה אתמול בערב למיושנת ושגויה.

הבעיה היא שאין הרבה משרדים כאלה, כי מרבית משרדי הקידום אינם משרדים שמתמחים בקידום מקצועי עד כמה שאפשר, אלא בתי מסחר שמתמחים בשיווק תוצרת עבודת העובדים שלהם, גם אם רמתם שואפת לאפס, ללקוחות שאינם מבינים דבר וחצי דבר, ובינתיים אפשר למכור להם את עבודתם של מקדמי אתרים, בוגרי קורסים ואחרים, שאינם מבינים הרבה יותר מאותם לקוחות. וכדי שלא תחשוב שעבודת קידום שנחשבה ללגיטימית ומועילה לפני שנתיים היא רק פחות אפקטיבית כיום, קרא על שינוי האלגוריתם "פינגווין" שהעניש והעיף מצמרת תוצאות החיפוש אלפי, או עשרות אלפי, אתרים בישראל, ועשרות מיליונים בעולם.
על ידי
כיף לקרוא את התגובות שאתה רושם פשוט כיף, אבל הבעיה הגדולה היא שעדיין אין לי תשובה מה לעשות, הקורסים "מכשילים" משרדים שיקבלו אותי לעבודה בלי ניסיון אין  כמו שכבר אמרת, אז מה עושים ? בכל מקרה לי זה נשמע לא רציני הקורסים מכשילים כי יש אנשים שמעבירים את הקורס, הם אנשי קידום אתרים, אז הם לא יודעים מה טוב להיום מבחינת גוגל ומה לא?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
כתבתי לך בפירוש מה נכון לעשות - להיות מתלמד במשרד קידום שעובד רק על אתרים בבעלותו. הבנת מדוע?

כתבת "אז הם לא יודעים מה טוב להיום מבחינת גוגל ומה לא?" התשובה היא שמרביתם לא יודעים, ומי שיודעים מבינים שאין להם את הכישורים האישיים הדרושים כדי להמשיך (!) ולהיות מקדמי אתרים. הסילבוס שהצגת פה זהה כמעט לסילבוס מלפני שנתיים, והשורה היחידה בסילבוס שמתייחסת איכשהו להנחיה הישירה החדשה של הנהלת חברת גוגל "איך לשפר את הדירוג" (איך לקדם אתר) היא במתכונת של "הצצה" בלבד.
על ידי
יש לך מושג איך אני מגיע למשרד שמקדם לעצמו ?
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
אין לי רשימה, אבל דוגמא בולטת לכך הוא יגאל פינס ("המיליונר בפיג'מה"). נטילת יוזמה בפתרון בעיות כדוגמת זו היא ודאי אחד מהקישורים האישיים שכל משרד קידום ידרוש מהמתלמדים אצלו.
על ידי
בקיצור לפי מה שאתה אומר אין כמעט סיכוי ללמוד את התחום, אבל לא משנה מה אתה רושם אני בכל זאת יהיה מקדם אתרים .
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
מהי לדעתך הסיבה שאלפי מקדמי אתרים בישראל נטשו את המקצוע בשנים האחרונות?
על ידי
תקשיב אין ספק שאתה מבין מאוד מאוד בתחום, אבל ראיתי תגובות שלך מלפני שנתיים ואמרת שלא יהיו יותר כמעט מקדמי אתרים בישראל ושלא יהיה סיכוי לאנשים להכנס לתחום  וכו'  וכו' אתה מאוד פסימי ואני מבין כנראה שאתה גם לא מעוניין בהרבה תחרות בתחום (שזה גם בסדר).
על ידי <רב אלוף> 112k צפיות
נערך על ידי
המשרד שלנו היה לפני 15 שנים משרד הקידום הראשון בישראל ועבדנו רק על אתרים שהתחרו בגוגל העולמי באנגלית. אני עצמי עוסק מזה שלוש שנים רק בניתוח השינויים במדיניות הנהלת חברת גוגל ויצירת פתרונות קידום אתרים ארוכי-טווח נאותים. כך שעליית או ירידת מספר מקדמי האתרים בישראל לא נוגעת לי אישית.

הניבוי שמספר מקדמי האתרים יירד באופן קיצוני, שאותו השמעתי בהרצאה שנשאתי לפני שלוש שנים בכנס מקדמי אתרים, ובפורומים המקצועיים מאז, התממש במלואו והוא גם מדיד - על פי הצמצום העצום בפעילותם של הפורומים המקצועיים, כולל אלה שאינני משתתף בהם.

מה שאתה לא יודע, כי לא הרחבתי על כך, כדי לא לכתוב לך פה ספר שלם, הוא שהסיבות לכך השתנו מאז - מה שעשו כל מקדמי האתרים לפני שלוש שנים היה "בניית קישורים" בסיטונות, ולהנהלת חברת גוגל נמאס מזה והתחילו לפני שנתיים להעניש בהדרגה יותר ויותר אתרים שקודמו על ידי קישורים כאלה. הסיבה לעזיבת מקדמי האתרים היא שהם לא הוכשרו, בקורסים או בדרך אחרת, לעשות שום דבר אחר. המלצתי לך לקרוא על שינוי האלגוריתם "פינגווין"

הסיבה מדוע אני מתנגד לקורסים גם בשנת 2014 היא שונה, וקשורה לשינוי ההדרגתי של שיטת דירוג (!) תוצאות החיפוש של גוגל מיוני 2013 (נתתי לך קישור בתגובה קודמת פה) שמגדירה באופן שונה, והפוך לעבר (!), את הכישורים האישיים הדרושים ואת מסלול ההכשרה הדרוש של מקדמי אתרים, אבל הקורסים ומשרדי הקידום שאינם אלא בתי מסחר לממכר עבודתם של "מקדמי אתרים" מהטיפוס הישן והמיושן, אינם יודעים להסתגל אליו, ולכן ממשיכים באופן ציני, כל עוד אפשר, למצוא פראיירים שרוצים ללמוד קידום אתרים ב-140 שעות ופראיירים בין הלקוחות. ופראיירים לא חסר - עובדה שאפילו חברות בעלות אתרים מפרסמות מודעות "דרושים" למקדמי אתרים בעלי ניסיון של שנתיים, בלי להיות מודעים לעובדה שזה הוא בדיוק הניסיון שגוגל מעניש עכשיו!

סוגיה נוספת היא שחלק ניכר מחומר הלימוד מתייחס למה שאני מכנה "טכנאות אתרים" בניגוד ל"קידום אתרים נגד מתחרים ראויים". טכנאי אתרים ימשיכו להיות נחוצים גם בעתיד, אבל אם במשרד שלך יש רק מזגן אחד או שניים, אין לך צורך בטכנאי מזגנים שכיר במשרה מלאה, ואתה גם לא מצפה מטכנאי המזגנים שיחלטר (מלשון "חלטורה") כעובד יחסי הציבור של בית העסק. בתחום שלנו אין סיבה לצפות מטכנאי האתרים שיחלטר גם כמי שמופקד על "לגרום למשתמשי גוגל לרצות (!) להשתמש באתר שלך"  הרבה יותר ממה שהם רוצים להשתמש באתרים המתחרים.

תראה, יאיר לפיד גרם לפני שנתיים ל-19 מכל 120 בוחרים לרצות (!) לבחור במפלגת "יש עתיד". כל מה שרציתי לומר בדיון הארוך הזה, בלי להעליב, הוא שאם יש לך כישורים לגרום (!) לאנשים שאינך מכיר לרצות לעשות משהו שלא רצו לעשות קודם, ולרצות זאת עבורך יותר מאשר עבור אחרים, גם לך "יש עתיד" בקידום אתרים, אבל הקורס שהצגת מיותר לחלוטין.
על ידי
תודה ושבוע טוב ושקט.
קולות
0
על ידי <סגן> 4.1k צפיות
היי יוסף,
אתה יכול לעבור על המדריך הזה
http://www.9comp.com/?p=10983

יש בו מידע שלם על קידום.
תראה אז זה כקוס עצמי ללימוד קידום.

חגי

4,356 שאלות

7,386 תשובות

9,949 תגובות

2,127 משתמשים

שאלות קשורות

1 תשובה
קולות
0
2 תשובות
קולות
0
3 תשובות
קולות
0
...