המשרד שלנו היה לפני 15 שנים משרד הקידום הראשון בישראל ועבדנו רק על אתרים שהתחרו בגוגל העולמי באנגלית. אני עצמי עוסק מזה שלוש שנים רק בניתוח השינויים במדיניות הנהלת חברת גוגל ויצירת פתרונות קידום אתרים ארוכי-טווח נאותים. כך שעליית או ירידת מספר מקדמי האתרים בישראל לא נוגעת לי אישית.
הניבוי שמספר מקדמי האתרים יירד באופן קיצוני, שאותו השמעתי בהרצאה שנשאתי לפני שלוש שנים בכנס מקדמי אתרים, ובפורומים המקצועיים מאז, התממש במלואו והוא גם מדיד - על פי הצמצום העצום בפעילותם של הפורומים המקצועיים, כולל אלה שאינני משתתף בהם.
מה שאתה לא יודע, כי לא הרחבתי על כך, כדי לא לכתוב לך פה ספר שלם, הוא שהסיבות לכך השתנו מאז - מה שעשו כל מקדמי האתרים לפני שלוש שנים היה "בניית קישורים" בסיטונות, ולהנהלת חברת גוגל נמאס מזה והתחילו לפני שנתיים להעניש בהדרגה יותר ויותר אתרים שקודמו על ידי קישורים כאלה. הסיבה לעזיבת מקדמי האתרים היא שהם לא הוכשרו, בקורסים או בדרך אחרת, לעשות שום דבר אחר. המלצתי לך לקרוא על שינוי האלגוריתם "פינגווין"
הסיבה מדוע אני מתנגד לקורסים גם בשנת 2014 היא שונה, וקשורה לשינוי ההדרגתי של שיטת דירוג (!) תוצאות החיפוש של גוגל מיוני 2013 (נתתי לך קישור בתגובה קודמת פה) שמגדירה באופן שונה, והפוך לעבר (!), את הכישורים האישיים הדרושים ואת מסלול ההכשרה הדרוש של מקדמי אתרים, אבל הקורסים ומשרדי הקידום שאינם אלא בתי מסחר לממכר עבודתם של "מקדמי אתרים" מהטיפוס הישן והמיושן, אינם יודעים להסתגל אליו, ולכן ממשיכים באופן ציני, כל עוד אפשר, למצוא פראיירים שרוצים ללמוד קידום אתרים ב-140 שעות ופראיירים בין הלקוחות. ופראיירים לא חסר - עובדה שאפילו חברות בעלות אתרים מפרסמות מודעות "דרושים" למקדמי אתרים בעלי ניסיון של שנתיים, בלי להיות מודעים לעובדה שזה הוא בדיוק הניסיון שגוגל מעניש עכשיו!
סוגיה נוספת היא שחלק ניכר מחומר הלימוד מתייחס למה שאני מכנה "טכנאות אתרים" בניגוד ל"קידום אתרים נגד מתחרים ראויים". טכנאי אתרים ימשיכו להיות נחוצים גם בעתיד, אבל אם במשרד שלך יש רק מזגן אחד או שניים, אין לך צורך בטכנאי מזגנים שכיר במשרה מלאה, ואתה גם לא מצפה מטכנאי המזגנים שיחלטר (מלשון "חלטורה") כעובד יחסי הציבור של בית העסק. בתחום שלנו אין סיבה לצפות מטכנאי האתרים שיחלטר גם כמי שמופקד על "לגרום למשתמשי גוגל לרצות (!) להשתמש באתר שלך" הרבה יותר ממה שהם רוצים להשתמש באתרים המתחרים.
תראה, יאיר לפיד גרם לפני שנתיים ל-19 מכל 120 בוחרים לרצות (!) לבחור במפלגת "יש עתיד". כל מה שרציתי לומר בדיון הארוך הזה, בלי להעליב, הוא שאם יש לך כישורים לגרום (!) לאנשים שאינך מכיר לרצות לעשות משהו שלא רצו לעשות קודם, ולרצות זאת עבורך יותר מאשר עבור אחרים, גם לך "יש עתיד" בקידום אתרים, אבל הקורס שהצגת מיותר לחלוטין.