amitoz, התשובות של הנהלת חברת גוגל נשמעות אולי מעורפלות, אבל הן לא מטעות בכוונה ולא שקריות! ולכן, אם תשווה את ההנחיה של גוגל למנהלי אתרים שאליה הפניתי אותך בתשובה הקודמת עם תשובתו של SeoWho תראה שהן סותרות, כי באותה הנחיה אין שום אזכור לקישורים או ל"מאמרים" שנוצרו כדי להוציא מהם קישורים, בעוד ש-SeoWho טוען, מבלי להוכיח, ש"גוגל מייחסת חשיבות רבה לקישורים שנכנסים לאתר שלך מאתרים סמכותיים ואיכותיים מאותו התחום".
מאחר ובאותה הנחיה אין איזכור לקישורים, אבל קישורים קיימים למכביר וגם היוו את תמצית עבודת הקידום של מקדמי אתרים שסברו שיצליחו להמשיך לתחמן את גוגל, עד שגוגל התחילו להעניש אתרים בגין ריבוי קישורים מלאכותיים, צריך להבין את התועלת שביצירת הקישורים שאתה מתאר ("חנות שכונתית רוצה לפרסם אותי כבעל מקצוע מקומי") ביחס למדיניות הנהלת חברת גוגל כפי שהיא באה לידי ביטוי באותה הנחיה עדכנית. ואז התשובה המתחייבת לדעתי היא שלקישור כזה יש ערך, אך ורק אם מבקרי אתר החנות השכונתית מרבים להשתמש בקישור אליך, כבעל מקצוע מקומי, וגם מאותתים לגוגל שהם שבעי רצון מהביקור באתר שלך. אחרת הקישור מזיק לשני האתרים! משמע, לעצם קיומו של הקישור יש הסתברות יותר גבוהה לגרום לנזק מאשר להביא תועלת, וכדי להימנע מנזק, על בעל החנות השכונתית לכתוב טקסט שמצליח לשכנע את מבקריו להשתמש בקישור, לטובתם (!), ואם הוא לא מצליח לשכנע אותם עדיף להסיר את הקישור.