אסף, התייחסתי לכך שאתה רוצע למנוע (!) ענישה.
איך אתה יודע ש"הירידות הקלות" במיקומים נגרמו על ידי ירידה (!) בציון הרלוונטיות של הדף שלך לאותו ביטוי חיפוש, בהשוואה לציוני הרלוונטיות של תוצאות החיפוש המתחרות בך על מקום בצמרת (ונניח שציוניהן לא השתנו) או על ידי זה שגם הציון שלך עלה, אבל ציוני תוצאות החיפוש שטיפסו לאחרונה מעל לדף שלך עלו הרבה יותר? כי במקרה האחרון, הסרת קישורים עלולה להוריד מאד את הציון של הדף שלך ולכן תרד גם במיקומים? זאת בדיוק הבעיה שהצגתי בתגובות למאמר של בן אורן.
לנושא ניסוי הקידום שערכת אתייחס אחרי שאקבל את תגובתך. מכל מקום, תיקון חשוב - אני לא אומר שלקישורים אין יותר ערך, אני אומר שהנהלת חברת גוגל אומרת לך (
https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) שכדי לקדם את האתר שלך אתה צריך לגרום למבקרים לרצות (!) להשתמש בו (יותר מרצונם להשתמש באתרים המתחרים) ושהיא כבר לא (!) אומרת באותה הנחיה שכדי לקדם את האתר אתה צריך שבעלי\מנהלי אתרים אחרים ירצו לקשר אליו.
ולכן מה שאני מציג פה הוא מודל (!) של אופן הפעולה העדכני של גוגל, שבו ניתן להסביר יחד גם את החלפת ההנחיה הנ"ל, גם את תוצאות הניסיון הפרטי שלך, ועוד שלל הצהרות, סרטונים ופעולות של גוגל. באופן הכללי ביותר, המודל שאני מציג פה הוא של "מצב מעבר מתמשך" משיטת דירוג שמבוססת על מדידת תכונות הדפים המקשרים לשיטת דירוג שמבוססת על מדידת ההתנהגות וההעדפות של משתמשי גוגל ביחס לתוצאות החיפוש שרלוונטיות לביטוי החיפוש שהם שאלו.
מודל "מצב המעבר המתמשך" איננו יכול לפרט לעובד הקידום מן המנין מה עליו לעשות מחר בבוקר עם אתר חדש שהוא מתחיל לקדם. הוא יכול לסמוך על נסיון העבר, עם תיקונים מסויימים בנושא "איכות הקישורים", ולגלות שהאתר החדש נענש כעבור שבוע, חודש או שנה, למרות שאתר ישן ממשיך לפרוח. המודל מיועד לבעלי\מנהלי משרדי קידום שרוצים לשרוד גם בעוד שנתיים. אבל למי ששואל פה שאלות, אני בוחר לענות בקיצור ש"ישכח מקישורים", כי אחרת עודדתי אותו להשקיע בעבודה שתיענש בוודאות בתוך זמן לא ידוע, שיכול להיות גם כעבור שבוע.