טוב, בוא נתחיל מזה: אתה לא השחקן היחיד במגרש של גוגל. כדי לעלות ממקום 200 למקום 180 אתה צריך לגבור על 19 מתחרים (!) שכולם רוצים כמוך להשיג את מקום 1 או לא גרוע מ-5. כדי לעלות ממקום 180 למקום 6 אתה צריך לגבור על 175 מתחרים נוספים (ושונים מהקודמים), וכדי לעלות ממקום 6 למקום 5 אתה צריך לגבור על מישהו שהצליח עד עכשיו לגבור על כל מתחריו פרט לארבעה.
אתה לא יכול לטפס במעלה סדר הצגת תוצאות החיפוש, על חשבון המתחרים (!), אם תעשה בדיוק את מה שכולם עושים - אתה צריך להצטיין במיוחד (!) בעיני שוק היעד שלך. ולכן זה שגוי לשאול אותנו מה לעשות כי איש מאיתנו לא מכיר בכלל, שלא לדבר על להכיר היטב, מה הולך בראשם של מי שזקוקים לניקוי שטיחים בארה"ב או, להבדיל, מי שזקוקים שם דחוף דחוף להחלפת מנעול שנתקע, ומה יגרום להם להזמין את השרות דווקא באתר שלך ולא באתרים המתחרים.
בעבר זה היה פשוט: אם רק "בנית" יותר קישורים, בעלי ערך גבוה יותר מהקישורים ש"בנו" המתחרים, האתר שלך עלה למקום הראשון. אבל התקופה הזו מסתיימת בהדרגה.