הנושא הזה הוא נושא קריטי למי שמאמין שהפתרון למצוקה המקצועית שנוצרה בעקבות שינויי האלגוריתם, ענישת אלפי או כבר עשרות עלפי אתרים בגוגל ישראל והעפתם מצמרת תוצאות החיפוש, וההחלפה ההדרגתית המתמשכת של שיטת דירוג תוצאות החיפוש לשיטה שכבר לא מתייחסת למספר הקישורים ולתכונות הדפים המקשרים, היא לנטוש את הקידום בתוצאות החיפוש האורגניות לטובת PPC, Facebook וערוצי שיווק אינטרנטי אחרים. אציג לכן דוגמא מספרית היפותטית לטענה של Dan Thies:
הבה נניח, לצורך הדיון, שביטוי החיפוש התחרותי הוא [מנוי לעיתון ידיעות אחרונות], ושיש הרבה מתווכים שמוכרים את הליד לעיתון. כדי להבטיח במידת האפשר את המקום הראשון בסדר הצגת המודעות (זה שמעל לתוצאות החיפוש האורגניות) צריך להציע כרגע באדוורדס ביד של 30 ש"ח לקליק, ויחס ההמרה בתוך דף הנחיתה (מילוי טופס רכישת מנוי) הוא 20%. עבורך עלות רכישת לקוח היא, אם כן, 150 ש"ח והעיתון משלם לך 200 ש"ח - רווח של 50 ש"ח לכל מכירה.
אבל את כל זה אתה יכול לדעת רק אחרי (!) שנתת באדוורדס ביד שאמור להבטיח במידת האפשר את המיקום העליון בסדר הצגת המודעות. מה קורה אם אתה מתחיל (!) מביד של 15 ש"ח לקליק, מקבל מיקום ממוצע של 11 (8 בצד שמאל של תוצאות החיפוש האורגניות) ויחס המרה בתוך דף הנחיתה של 8%? עלות רכישת לקוח היא עכשיו 187.50 ש"ח, אתה מרוויח רק 12.50 ש"ח (במקום 50) על כל ליד שאתה מוכר לעיתון וגם מקבל הרבה פחות קליקים. ביחס המרה עוד יותר נמוך אתה כבר נכנס להפסד, אבל תדע זאת רק לאחר שצברת מספיק המרות כדי שתוכל להעריך מה צפוי בעתיד.
אם אתה מאמין שיחס ההמרה בתוך דף הנחיתה איננו תלוי במרחק של המודעה מצמרת סדר הצגת המודעות, ספק אם תנסה לשפר את הביצועים על ידי העלאת הביד למחיר שיבטיח לך מיקום משופר ורווח נוסף, ושלא תנסה לחפש את יצירת הרווח במקום עוד יותר גרוע או על ידי מאמץ לשפר את יחס ההמרה בתוך דף הנחיתה על ידי עבודת UI\UX.
אזכיר שוב לקוראים שזו דוגמא מספרית היפותטית.